Rettighed til barsel som vikar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.137 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da jeg ikke bryder mig om at folk kan forbinde min økonomi med mit brugernavn 

Jeg er gravid i 31 uge, og fik arbejde som vikar på et bocenter på ubegrænset kontrakt i januar. Mit spørgsmål går på om jeg mon er berettiget til noget barsel når nu jeg kun er vikar? Jeg opfylder beskæftigelseskravet om mindst 120 timer i løbet af de sidste 13 uger før jeg skal søge barsel, og så vidt jeg kan læse så berettiger det en til barsel?

Jeg får 12 barselsklip uanset hvad fordi jeg læser en uddannelse ved siden af. Har det betydning for om jeg må modtage barsel eller ej? 

Håber der er nogle der kan hjælpe mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2017

vissevasse

Jeg var i hele møllen for godt et år siden. Jeg havde ligesom dig sørget for at have 120 timer på 13 uger op til barselen, men endte alligevel ikke med at få barselsdagpenge ved siden af mine suklip.  Min erfaring er at det er et virkeligt kringlet system, ved mig faldt det ned på, at jeg ikke havde vagter alle de 13 uger, altså der var en uge hvor jeg måtte bruge alle kræfter på at læse til eksamen, og af den grund faldt jeg igennem (jeg vidste ikke det var et krav). Så sørg for at have mindst en vagt om ugen i de 13 uger, og ikke kun de 120 timer 

Anmeld Citér

10. april 2017

vissevasse

Jeg var/er også kun timelønnet vikar. Hvis jeg havde arbejdet alle ugerne, så kunne jeg godt få barselsdagpenge 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym trådstarter

vissevasse skriver:

Jeg var i hele møllen for godt et år siden. Jeg havde ligesom dig sørget for at have 120 timer på 13 uger op til barselen, men endte alligevel ikke med at få barselsdagpenge ved siden af mine suklip.  Min erfaring er at det er et virkeligt kringlet system, ved mig faldt det ned på, at jeg ikke havde vagter alle de 13 uger, altså der var en uge hvor jeg måtte bruge alle kræfter på at læse til eksamen, og af den grund faldt jeg igennem (jeg vidste ikke det var et krav). Så sørg for at have mindst en vagt om ugen i de 13 uger, og ikke kun de 120 timer 

Tak for svar  Vidste heller ikke at det er et krav at man er beskæftiget hver uge. Det er jeg nemlig ikke der hvor jeg er 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.