Ægudtagning og bøjet livmoderhals?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2017

Anonym trådstarter

De sidste tre gange jeg er blevet insemineret, har de haft rigtig svært ved at komme ind i livmoderen, og det har været ret smertefuldt. Sygeplejersken sagde sidst, at "noget spærre indgangen, og det er rigtig svært at komme forbi"  

Skal starte med enten IVF eller ICSI til sommer, og jeg frygter allerede ægudtagningen!!!  

Er der nogen, som har prøvet det og haft en bøjet livmoderhals eller lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2017

heaven

Halløj

jeg har meget bagoverbøjet livmoder.... og har fået taget æg ud en del gange, det er gået så fint, jeg har været godt smertedækket.... oplægningen har godt kunne drille lidt, der har jeg taget lidt hjemmefra.... 2 panodiler og 1 ipren, og så er det også gået fint... sig hvordan du har det, de hjælper dig

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

heaven skriver:

Halløj

jeg har meget bagoverbøjet livmoder.... og har fået taget æg ud en del gange, det er gået så fint, jeg har været godt smertedækket.... oplægningen har godt kunne drille lidt, der har jeg taget lidt hjemmefra.... 2 panodiler og 1 ipren, og så er det også gået fint... sig hvordan du har det, de hjælper dig

Det var godt at høre, håber det kommer til at gå lige så fint her  

Anmeld Citér

23. april 2017

Tex

Hej

Jeg har en meget bagudbøjet livmoder - men det har nu aldrig været et problem ifht. insemination eller ægoplægning.

Men til information: ægudtagning foregår ikke igennem livmoderhalsen. Jeg mener de går igennem væggen i skeden rundt om livmoderhalsen (de skal jo ind til æggestokkene og ikke livmoderen). Så en bøjet livmoderhals burde egentlig ikke have betydning for ægudtagning!

Men ved ægoplægning skal de selvfølgelig ind igennem livmoderhalsen for at lægge æg op i livmoderen - og det foregår på samme måde som insemination, så det burde ihvertfald ikke blive være end det du har været igennem.

Held og lykke med det.

mvh Tex (som har været igennem 3 IUI og 9 ÆU)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.