Kan ikke huske det jeg læser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.164 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg er startet i feb på drømmestudiet, men jeg kan simpelt hen ikke huske det jeg læser. 

Jeg kan sagtens sætte mig i ro og mag og læse teori, skrive noter, læse færdig og når jeg så er færdig med at læse, kan jeg overhovedet ikke huske hvad jeg li har læst og endda skrevet noter til. 

.jeg har prøvet både at læse uden forstyrrelser, med tv i baggrunden osv, men intet hjælper 

Nogen der har nogle tips?. Jeg føler allerede jeg er så meget bagud, for jeg kan ikke huske læsestoffet, tiltrods for jeg har læst det hele 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2017

Carina:-)

Min store datter har samme prob. og hun fik det råd at læse højt 

Det er noget med at hjernen danner andre billeder  som lagres når det både bliver læst  med øjnene og kommer ind  som højtlæsning 

Og hos hende hjalp det. 

Anmeld Citér

8. april 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg er startet i feb på drømmestudiet, men jeg kan simpelt hen ikke huske det jeg læser. 

Jeg kan sagtens sætte mig i ro og mag og læse teori, skrive noter, læse færdig og når jeg så er færdig med at læse, kan jeg overhovedet ikke huske hvad jeg li har læst og endda skrevet noter til. 

.jeg har prøvet både at læse uden forstyrrelser, med tv i baggrunden osv, men intet hjælper 

Nogen der har nogle tips?. Jeg føler allerede jeg er så meget bagud, for jeg kan ikke huske læsestoffet, tiltrods for jeg har læst det hele 

Jeg havde på et tidspunkt nøjagtigt samme problem. Min hjælp (og problemet varede altså nogen år, før jeg fandt den rette hjælp) var at læse en masse bøger, alm bøger som interesserede mig, jeg kunne huske hvad de handlede om og med tiden har jeg også kunnet huske hvad min teori handler om, endda i flere fag på én gang. 

Anmeld Citér

8. april 2017

Marts17

Jeg er heller ikke god til at huske det.. løsningen for mig har været et program der hedder simplemind - har det på Mac, måske der findes andre muligheder også. Her kan man lave et mindmap, hvor man selv skriver det man vil. Så kan jeg huske hvordan det ser ud dermed visualiserer jeg teksterne. Måske du kunne prøve det og se om det hjælper dig 

Anmeld Citér

8. april 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg havde på et tidspunkt nøjagtigt samme problem. Min hjælp (og problemet varede altså nogen år, før jeg fandt den rette hjælp) var at læse en masse bøger, alm bøger som interesserede mig, jeg kunne huske hvad de handlede om og med tiden har jeg også kunnet huske hvad min teori handler om, endda i flere fag på én gang. 

Teorien er vanvittigt spændende, så det er ikke der problemer er, men jeg kan simpelthen ikke huske det, når et kapitel er færdigt 

Anmeld Citér

8. april 2017

Anonym trådstarter

Marts17 skriver:

Jeg er heller ikke god til at huske det.. løsningen for mig har været et program der hedder simplemind - har det på Mac, måske der findes andre muligheder også. Her kan man lave et mindmap, hvor man selv skriver det man vil. Så kan jeg huske hvordan det ser ud dermed visualiserer jeg teksterne. Måske du kunne prøve det og se om det hjælper dig 

Er det på Mac? (sådan en har jeg), men hvordan gør du så? Har du evt et eksempel? 

Anmeld Citér

10. april 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Havde du også det problem før du fik barn/børn? Min hukommelse er blevet gevaldig forringet efter mine to unger kom til verden. Tror der er for lidt "pusterum" til at hjernen kan lade op. Jeg skriver alt ned. Tidligere kunne jeg huske når jeg havde skrevet noget ned. Nu må jeg tjekke min kalender og notesbog hver dag for at sikre mig, at intet er glemt. Det er blevet lidt bedre efter ungerne er vokset til, men det er stadig temmelig skidt...

Anmeld Citér

10. april 2017

AnoMom

Som en anden også skriver. Læs højt! Hjernen arbejder bedre når det er højtlæsning og husker dermed også mere.

Anmeld Citér

10. april 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg plejer, at skrive de vigtigste ting ned og bagefter læser jeg mine noter i gennem.

Jeg er nemlig også helt blank bagefter. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Ena

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor du læser, men på de fleste uddannelsessteder, findes der studiecentre, der kan vejlede og rådgive også i forhold til din problematik med henblik at fastholde de studerende i studiet. Forhør dig om dine muligheder. Det er ikke så ukendt en problematik, så mon ikke der er fine muligheder for at få noget hjælp til at komme videre derfra hvor du er nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.