Kontakt med kollegaerne under barslen ??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
10 svar
4 synes godt om
7. april 2017

jasm

Kære alle 

Jeg vil super gerne høre om hvordan I forholder jer til jeres kollegaer under barslen. Herunder om I er i kontakt med dem eller ej?

Jeg har selv indtil videre ingen kontakt med mine kollegaer. Da jeg var på arbejdet talte jeg en del med 3 stykker, som jeg ikke rigtig hører fra her under barslen. Det skal dog siges at jeg kun har været på barsel i nu 2 uger. Men jeg ville helt klart være glad for at have modtaget en besked om hvordan det går osv. 

Jeg har selv sendt en besked til min ene kollega, om vi måske snart skulle lave en kaffe-aftale - dog helt uden svar. 

Derfor vil jeg høre om I oplever det på samme måde? Og om hvordan I i så fald ville forholde jer til kollegaerne? 

Mine tanker går nok mest på om det bliver mærkeligt at vende tilbage igen - men måske er det vildt tidligt at tænke så meget over det hele. Jeg burde jo bare nyde barslen 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. april 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde stort set ingen kontakt med mine kollegaer under min barsel.

De gik selvfølgelig afvide, da jeg havde født. Jeg besøgte dem ca. 1 mdr. efter, at jeg havde født og der havde de været så søde, at købe en gave.

På min nuværende arbejdsplads bliver der sendt blomster hjem fra arbejdet og de får en gave når de besøger os med den lille.

Anmeld Citér

7. april 2017

klmf

Profilbillede for klmf

Tænker umiddelbart 14 dage er kort tid at basere det på. Vi har mange, der går på barsel og de tjekker ikke ind for at høre hvordan det går på arbejdet, de nyder vist bare ikke at være der De fleste kommer og viser baby frem når de er et par måneder og så kommer de igen når de starter på arbejde. Nogle har private venskaber og de ses og snakkes selvfølgelig det de har tid og lyst til. Mon ikke bare dine kolleger har travlt med arbejde og deres eget og under dig at nyde barslen uden at tænke på arbejde? 

Hilsen lotchen 

Anmeld Citér

7. april 2017

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Jeg ville ikke basere noget på kun to uger. Måske de har travlt? Nu ved jeg ikke hvad du laver og om de har en vikar for dig. Der kan jo være meget at se til. Jeg har nok besøgt mit arbejde 3-4 gange og min datter er syv måneder. Jeg er også på Facebook med mine kollegaer og skriver lidt SMS med dem ind i mellem. Men deres liv går jo også videre, selvom jeg er på barsel  

Men kender helt klart godt følelsen af om det bliver mærkeligt at vende tilbage, men det tror jeg går over første uge du er tilbage på jobbet, så er det garanteret som før

Anmeld Citér

7. april 2017

jasm

Ej nogle fine svar. Og I har da så meget ret

Jeg tror at jeg går og har en del tid til at tænke, og så kommer alle disse tanker 

Men det handler nok om at arbejdet jo fortsætter for dem, og jeg nok bare skal nyde min tid lige nu.

Jeg tror mine tanker måske i virkeligheden går ud på at jeg er lidt nervøs for om man stadig har sin "plads" når man er tilbage igen, eller om man er helt glemt 

Anmeld Citér

7. april 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg har haft rigtig god kontakt med mine kollegaer  Min datter er nu 8 uger, og de har efterhånden alle været forbi til kig, har også været på visit på arbejde med den lille dame 

Har også haft lyst til at følge lidt med i arbejdslivet, så får også hver uge referat af vores onsdags møde.

Nogle af mine kollegaer er også tætte veninder, så de kommer også forbi tit alligevel  jeg syntes det er hyggeligt at holde kontakten, så man ikke falder helt ud 

Anmeld Citér

7. april 2017

Frk.S

Profilbillede for Frk.S
Nu mor til de tre dejligste piger. Freja, Sofie & Julie - jeg elsker jer!

Nu er jeg på barsel for 3. gang. Jeg har under mine barsler besøgt mine kollegaer et par gange og i min sidste barsel var jeg også inviteret til fest hos en kollega. Derudover har jeg været med til arrangementer som fx julefrokost. 

Derudover er der lidt kontakt via Facebook og sms.

De andre gange har det i hvert fald ikke været underligt at vende tilbage. Altså de første par dage skal man da lige omstille sig og vænne sig til at være i gang igen, men derefter har det næsten været som om jeg ikke var væk. 

Anmeld Citér

7. april 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

I min sidste barsel tror jeg, jeg havde kontakt med kollegerne 2-3 gange, alle arbejdsrelateret. 

Denne gang håber jeg at havde mere kontakt, når den tid kommer, men jeg bor også 800 m fra, så jeg regner med det er mig, der holder kontakten, går på besøg, osv. 

Anmeld Citér

7. april 2017

klmf

Profilbillede for klmf
jasm skriver:

Ej nogle fine svar. Og I har da så meget ret

Jeg tror at jeg går og har en del tid til at tænke, og så kommer alle disse tanker 

Men det handler nok om at arbejdet jo fortsætter for dem, og jeg nok bare skal nyde min tid lige nu.

Jeg tror mine tanker måske i virkeligheden går ud på at jeg er lidt nervøs for om man stadig har sin "plads" når man er tilbage igen, eller om man er helt glemt 

Det er helt almindeligt at have det sådan tror jeg. Man skal lige tilbage og finde sin plads igen - og finde ud af at balancere familieliv og arbejdsliv på en ny måde.

Hilsen lotchen 

Anmeld Citér

8. april 2017

Pianisten

Jeg har kun kontakt til én kollega, og det er fordi hun er den eneste på min alder - og så er hun også selv gravid. Men jeg er så også bosat i Odense og har job i Kbh, derfor gør det også det hele lidt mere upraktisk Men jeg er selvfølgelig venner med en del af dem på Facebook, og så følger man jo hinanden lidt derigennem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+