Påske og IUI i naturlig cyklus - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2017

Anonym trådstarter

Hej! 

Jeg har et spørgsmål ifht insemination og ægløsning i min egen cyklus... 

Min klinik har påskelukket indtil tirsdag efter påske, og planen er at jeg skal have IUI. Men jeg frygter at min ÆL ligger lørdag, og vil være så ked af at misse en cyklus. 

Så mit spørgsmål er om det vil være for sent at modtage IUI tirsdag, hvis ægløsning er faldet lørdag, søndag hvis jeg er heldig? 

På forhånd tak herfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2017

Anonym

Lige umiddelbart tror jeg, at det er "for sent", hvis den kommer lørdag  Men jeg er blevet insemineret med henholdsvis et og to døgn imellem ægløsning og inseminering, så søndag-tirsdag burde de godt kunne  Men ved ikke om klinikken siger det samme  

Anmeld Citér

7. april 2017

FruSteffensen

Jeg havde samme problem da jeg skulle insemineres i naturlig cyklus og det løste klinikken ved at tage mig ind til en scanning og der kunne de se at det ville være helt ok at give mig en ægløsende sprøjte samme dag hvilket rykkede datoen for inseminationen 2 dage frem.

Det er ikke altid det kan lade sig gøre, men det er da et forsøg værd. Det koster kun en scanning og en ægløsende sprøjte.

Spræsten giver ægløsning 36 timer efter dvs der skal inseminationen så finde sted. Så scanninger skal senest være 2 dage før sidste dag de har åbent inden de lukker for påske. Hvis de har lukket skærtorsdag og langfredag og påskelørdag og 2. påskedag, vil jeg mene du skal scannes onsdag. Hvis dit æg er klar, får du en sprøjte med hjem som du så tager torsdag aften.

Anmeld Citér

7. april 2017

Wheelybug

Jeg oplevede, at jeg skulle have IUI juleaftensdag/1. juledag og der havde de åbent privat, så jeg godt kunne blive insemineret men jeg skulle bare betale for det. Det gjorde jeg gladeligt, men IUI endte faktisk med at blive rykket til "3. juledag" som var en alm. hverdag, da ægget ikke var klar til juleaften alligevel, så jeg slap for at betale  Er det ikke en mulighed med privat egenbetaling over påsken? Det gav mig ro i sindet, at muligheden var der privat.

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! 

Klinikken har desværre lukket fra idag fredag og hele næste uge, så kan ikke blive scannet. Og egenbetaling-løsningen tilbyder de ikke 

Så jeg må bare håbe! 

Anmeld Citér

16. april 2017

Blom

Jeg blev scannet onsdag før påske mine æg var så store at jeg skulle ha ægløsningssprøjte fredag aften og da klinikken har påske lukker må vi igang selv held og lykke måske det alligevel ender med vi er i samme terminsgruppe 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.