Toxoplasmose og parvo virus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2017

Anonym trådstarter

Hej baby.dk brugere 

Jeg fik taget blodprøver for et par uger siden i forbindelse med vj. 

Her fik jeg også taget for Toxoplasmose sagde sygeplejersken. Jeg har i dag været inde på sundhed.dk og kigge på mine blodprøver. Jeg kan ikke se at der fremgår noget ang Toxoplasmose men til gengæld står der parvo virus POSITIV. 

Jeg ringede herefter og spurgte i lægehuset. Sekretæren kunne dog ikke lige forstå svaret, så jeg skal ringe og snakke med min læge imorgen tidlig.

Nu til mit egentlige spørgsmål 

Er Toxoplasmose og parvo det samme eller er det to forskellige ting? 

Det jeg kan google mig frem til er at parvo er det samme som lussinge syge? Hvilket vel ikke er så godt med fosteret? 

Håber at der sidder nogle kloge der kan svare mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere 

Jeg fik taget blodprøver for et par uger siden i forbindelse med vj. 

Her fik jeg også taget for Toxoplasmose sagde sygeplejersken. Jeg har i dag været inde på sundhed.dk og kigge på mine blodprøver. Jeg kan ikke se at der fremgår noget ang Toxoplasmose men til gengæld står der parvo virus POSITIV. 

Jeg ringede herefter og spurgte i lægehuset. Sekretæren kunne dog ikke lige forstå svaret, så jeg skal ringe og snakke med min læge imorgen tidlig.

Nu til mit egentlige spørgsmål 

Er Toxoplasmose og parvo det samme eller er det to forskellige ting? 

Det jeg kan google mig frem til er at parvo er det samme som lussinge syge? Hvilket vel ikke er så godt med fosteret? 

Håber at der sidder nogle kloge der kan svare mig

Nej - toxoplasmose er haresyge og parvo virus er lussingesyge

Anmeld Citér

6. april 2017

Anonym trådstarter

Cassandra skriver:

Nej - toxoplasmose er haresyge og parvo virus er lussingesyge

Har jeg så lussinge syge nu? Eller har jeg bare haft det på et tidspunkt? 

Anmeld Citér

6. april 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Det er jo så et godt spørgsmål - hvor langt er du henne?

Anmeld Citér

6. april 2017

Cassandra

Anonym skriver:

At den viser positiv kan jo også betyde at du har haft den. Lussingesyge er farligt for fostret frem til 20 uge mener jeg

Anmeld Citér

6. april 2017

Anonym trådstarter

Cassandra skriver:

At den viser positiv kan jo også betyde at du har haft den. Lussingesyge er farligt for fostret frem til 20 uge mener jeg

Jeg er i uge 11+ 

Tak for svar. Jeg må ringe og høre hvad lægen siger imorgen. Håber at jeg har haft det! Og ikke har det nu. Jeg føler mig absolut ikke syg. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Jeg er i uge 11+ 

Tak for svar. Jeg må ringe og høre hvad lægen siger imorgen. Håber at jeg har haft det! Og ikke har det nu. Jeg føler mig absolut ikke syg. 

Så lidtChancen får at fostret bliver er stadig lille, men hvis du først nu er blevet smittet - så bliver du bare fuldt tættere Pøj pøj 

Anmeld Citér

6. april 2017

ann-kristina

Det betyder formentlig blot at der er dannet antistoffer, dvs at du tidligere har haft parvovirus. De fleste af os har haft det.

Anmeld Citér

6. april 2017

striber

Jeg tror ikke du skal være bekymret. Jeg har også fået taget blodprøven, og min sagde desværre negativ. Så jeg har ikke haft lussingesyge. Og da jeg arb i en vuggestue, skal jeg være meget obs på det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.