Er træt af at være sut!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.785 visninger
8 svar
3 synes godt om
2. april 2017

Rsa

som overskriften lyder, er jeg ved st være træt af at skulle agerer sut... min datter er nu 6 måneder, trods vores ihærdige forsøg, er sut noget opblæst noget, somfruen absolut ikke gider! 

Hun får skemad 3 gange om dagen, spiser store portioner,  og vågner ofte kun et par gange om natten... jeg oplever dog at den første opvågning, trods den ligger 5-6 timer efter sidste måltid, er mere sut-hygge end det er sult. Mine brystvorter er meget ømme for riden, hvilket også vidner om, at de bliver brugt mere til at hygge-hænge i end, som måltid... 

Og det er faktisk begyndt at irriterer mig noget så voldsomt! Fordi det gør ondt ja og fordi jeg er træt af nat efter nat, at lægge er barn til der bare hygge - babber!

Hvad søren gør vi lige...! HJÆLP...

Hun har en nusse bamse, som hun er glad for, men jeg føler at hun søger det trygge orale... ville bare ønske det ikke var mine forbandede bryster der kun duede til den del! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

AnoMom

Rsa skriver:

som overskriften lyder, er jeg ved st være træt af at skulle agerer sut... min datter er nu 6 måneder, trods vores ihærdige forsøg, er sut noget opblæst noget, somfruen absolut ikke gider! 

Hun får skemad 3 gange om dagen, spiser store portioner,  og vågner ofte kun et par gange om natten... jeg oplever dog at den første opvågning, trods den ligger 5-6 timer efter sidste måltid, er mere sut-hygge end det er sult. Mine brystvorter er meget ømme for riden, hvilket også vidner om, at de bliver brugt mere til at hygge-hænge i end, som måltid... 

Og det er faktisk begyndt at irriterer mig noget så voldsomt! Fordi det gør ondt ja og fordi jeg er træt af nat efter nat, at lægge er barn til der bare hygge - babber!

Hun har en nusse bamse, som hun er glad for, men jeg føler at hun søger det trygge orale... ville bare ønske det ikke var mine forbandede bryster der kun duede til den del! 

Tager babsen fra hende. Det er tilvænning ligesom når man tager sutten fra et barn. 

Min søn hygge babbede også da han var 6 mdr. Og jeg hadede det. Blev frustreret, irriteret og fik direkte kvalme af det til sidst. Ringede til lægen og bad om ammestop piller her og nu. Tog dem og tilbød ham en flaske om natten når han vågnede i stedet. Han har ikk efterspurgt babsen siden. 

Mht sut. Har du prøvet de runde fra menu? 

Jeg prøvede Alle mærker til min søn og han nægtede. Men til sidst prøvede jeg den og den var lykken. Han fik den omkring 7 mdr først 

Anmeld Citér

3. april 2017

Millemor1

Synes bestemt ikke du skal stoppe amningen hvis den udover dette kører fint. Din datter har brug for mælken ihvertfald et halvt års tid endnu. 

Min søn gjorde det samme da han var den alder, nogle perioder værre end andre. Jeg blev ved med at give ham lov til at tage brystet til han blundede hen, forså at erstatte brystet med en sut i en lynbevægelse. Min søn tog absolut heller ikke sut udover dette. Det tog maaange forsøg men til sidst virkede det og til sidst kunne han nøjes med lige at få sutten der om aftenen hvor han ikke var rigtig sulten. ��

Anmeld Citér

3. april 2017

MiniMe2005

Jeg synes absolut heller ikke, at der er grund til at stoppe amningen, hvis det ellers kører :-)

Min søn har heller aldrig brugt sut, men vi har nu heller aldrig savnet den. Han er 10 måneder nu, og jeg er faktisk rigtig glad for, at han ikke bruger sut. Han begyndte først for alvor at bruge sin sutteklud inden for den seneste måned, da han fik tænder i overmunden.

Mht natten, når nu du kan fornemme, at det mere er hygge end sult, hvad så med at få far til at tage ham eller berolige på andre måder? Herhjemme begyndte far at tage nætterne, da vores søn havde haft et par nætter uden opvågning. De nætter, hvor han så vågnede, tog far ham, så han ikke fik duften af mælk. Det var ret effektivt. Generelt prøver vi nu altid at få ham til at sove videre på andre måder end ved amning.

Anmeld Citér

3. april 2017

Muhmi

Giv en flaske vælling til natten Så er hun forhåbentlig dejlig mæt i løbet af natten Det der babning de har gang i på det tidspunkt er drønirriterende, men så længe det kører i løbet af dagen, så kan jeg ikke se nogen grund til at stoppe helt, men det styrer du selvfølgelig selv

Anmeld Citér

3. april 2017

HPH

Rsa skriver:

Evt giv hende en flaske med vand når hun vågner første gang

Anmeld Citér

3. april 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg tog en aften en 3 timers kamp for at få sutten i brug.  

Vores havde et mega sutte behov og da jeg skulle kunne andet end hun lå der fra 15.30 til 9 morgen måtte kampen tages. 

3 måneder 

Blev spist grundigt af.  Og derefter var der kun sut. Og da jeg var ved at give op vupti så  blev den i. 

Disse " kampe " er gennemgående for mange ting især ved vores datter.  

Anmeld Citér

3. april 2017

Tulle28

Din baby er jo lillebitte og har stadig brug for din mælk i mindst et halvt år endnu. 

Kan godt forstå du bliver frustreret, men tænker også at det er en del af det at blive mor. Der følger mange ting med som er frustrerende, irriterende, hårdt... 

Hvis amningen ellers kører, så dybest eg du skal blive ved. Det kræver lidt krudt af dig nu, til gengæld slipper du for at skulle tage en kamp om sutten om nogle år. Det er fordelen ved at have børn, der ikke bruger sut 

Anmeld Citér

10. april 2017

Rsa

tak for jeres svar �� 

Vi må se hvad det bliver til... Savner at kunne tilbyde en sut i stedet, har prøvet rigtig mange forskellige - runde som flade, gummi som silicone osv. 

Vi må igang med at ændre på putteritualet, jeg er i hvert fald ikke stor fan af at være den eneste der kan putte!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.