Jeg er SÅ rasende lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. april 2008

Tikki

Svigermor ringede lige midt i madhelvedet, hvor Iza skreg og vrælede. Så siger svigermor fandme, da hun hører hende: " Hun er så udspekuleret det barn..hun er simpelthen så udspekuleret!".......hvad fanden mener hun med det???? Hun har sagt det om hende siden hun nærmest var 2 uger gammel....Godt det ikke var mig, der talte med hende i telefonen, men manden som forsøgte at forklare om tigerspring osv....men det fattede konen intet af......hun ævlede bare videre om, at ungen er udspekuleret :@

Hvordan vil I definere "udspekuleret"? For mig er det bare så negativt ladet og ikke et ord jeg vil have på min datter. Muligvis overeagerer jeg, men jeg bliver simpelthen så vred over at de op i mit åbne ansigt siger det negative ord om min (normalt søde og rare) datter...det kan de sgu gøre, når jeg ikke hører på det eller lade pædagogerne i hendes kommende vuggestue om. Ej, er jeg bare helt ude i skoven??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2008

Sille

nej det forstår jeg slet ikke... hvor er hun strid.. er hun sådan lidt en heks din svigermor?????

Jeg syns det er et negativt ladet ord ja...

Du kunne da spørge hende hvad hun mener med det? Det lyder dybt underligt..

-sille

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

det tror jeg...jeg tror du skal tage det for hvad det er...en bemærkning der bare falder...lige som når jeg siger om tif...hun er fandme et djævleyngel...

det jeg tror din svigermor mener...hvis hun hanve kunne vende det om...er nok...åh nej og nu skal jeg snart på besøg, og så har hun sådan en periode igen...tror du ikke det er sådan det skal vendes?

måske havde det faldt helt anderledes hvis du havde kunne høre hendes stemme mens hun sagde det?

jeg håber ikke hun mente det sådan helt bestemt...jeg tror bare det er en talemåde...men kender jo ikke din svigermor, så kan kun gætte.

knus fra sloggi, som ikke håber svigermor er så udspekuleret endda!

Anmeld

9. april 2008

ivfmarie

tjaaa, definitionen af ordet udspekuleret er vel lidt flydende...?
Jeg syntes også at dette ord er lidt negativt ladet, og jeg vil ikke bruge om børn i vores alder. Men de små pus begynder jo ikke desto mindre at "regne den ud" nu - og så kan jeg da godt forstå at et ord som udspekuleret kommer på banen. Jeg ville nok bruge "lusket" eller snedig og med et et smil på læben.
Men når det så er sagt, så forstår jeg godt din vrede - er hun mon til at snakke med, hende svigermor? For så kunne du da prøve at fortælle hende lidt om hvordan småbørn er indrettet - de er IKKE udpekulerede, der findes ikke noget menneske der er mere direkte end børn, når det kommer til at udtrykke behov - det er bare en skam at vi ikke altid forstår hvad det er de ber om!!!

Marie

Anmeld

9. april 2008

Tynen

Jeg må vist hellere lade være med at svare med det jeg egentlig vil sige, for det kommer virkelig, virkelig til at gå galt!!

Du har dælme ikke været heldige med de bemærkninger du får!
Var det egentlig også hende der sagde at du gav hende hjerneskade dengang du hoppede med hende?!

Argh, det pisser mig så meget af!!

Jeg ville helt klart også tage den negativt - Måske fordi jeg slet ikke regner med at min svigermor kunne finde på at komme med et rosende bifald.

Synes : Udspekuleret er lidt i samme genre, som da min svigermor sagde at Stella altid var en sur unge (Øhh, ja! Fordi du kommer midt i madtiden!!)

F***!

Trine - Der kan mærke blodtrykket stiger....>(

Anmeld

9. april 2008

Tikki

Ja, mit blodtryk røg også lige op under taget et øjeblik og jeg er sgu stadig rasende. Hun har brugt ordet flere gange og jeg har sagt til hende før, at jeg ikke tror børn i den alder kan kaldes udspekuleret. Min mand har forsøgt at fortælle hende om seperationsangst og tigerspring, men hun lytter ikke og siger bare: "hun er udspekuleret".....så det har vi opgivet nu. Jeg synes simpelthen det er så anstrengene at den familie ikke vil høre på, hvad vi siger. Og jo Tynen, det var mig, der fik at vide at jeg havde givet min datter en hjerneskade, fordi jeg hoppede med hende......men det var dog ikke svigermor, der lukkede den ud, men en olde........men for f......hvor har de travlt i den familie.

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

Jeanette skriver:

Ja, mit blodtryk røg også lige op under taget et øjeblik og jeg er sgu stadig rasende. Hun har brugt ordet flere gange og jeg har sagt til hende før, at jeg ikke tror børn i den alder kan kaldes udspekuleret. Min mand har forsøgt at fortælle hende om seperationsangst og tigerspring, men hun lytter ikke og siger bare: "hun er udspekuleret".....så det har vi opgivet nu. Jeg synes simpelthen det er så anstrengene at den familie ikke vil høre på, hvad vi siger. Og jo Tynen, det var mig, der fik at vide at jeg havde givet min datter en hjerneskade, fordi jeg hoppede med hende......men det var dog ikke svigermor, der lukkede den ud, men en olde........men for f......hvor har de travlt i den familie.

åhhh...de uheldige bemærkninger er sgu nok nedavlet...jeg håber godt nok det stopper...men hvis du har sagt det til hende...så er det sgu træls, så kan jeg godt følge dig

Anmeld

9. april 2008

Tynen

Jep - Hvis vi bare gjorde alt på deres måde ville vi undgå de hjerneskadede, udspekulerede og møgsure djævlebørn vi nu har fået!

Tsk, tsk - Dumme os!!

Hvorfor er det i grunden at de ikke vil høre den helt rigtige forklaring om hvorfor børnene reagerer som de gør?!
Helt seriøst - Jeg tror ikke jeg kan holde vreden i mig næste gang jeg får smidt noget i hovedet!!

Trine - Der jo har skadet mit barn ved at være for meget sammen med hende! Morsyge kan vi ikke lide!

Anmeld

9. april 2008

linemus

Jamen hun har da helt sikkert ligget inde i maven på dig og lagt skumle planer for, hvordan hun skal få jer til at føje hende, når hun engang kom ud... ;)

Jeg kan godt forstå din vrede. Der er ikke noget værre end mennesker, man ikke kan trænge igennem til - og især når man er i familie med dem. Så forventer man da en vis forståelse eller i det mindste en interesse for at forstå.

Kram fra Line

Anmeld

10. april 2008

Tikki

linemus skriver:

Jamen hun har da helt sikkert ligget inde i maven på dig og lagt skumle planer for, hvordan hun skal få jer til at føje hende, når hun engang kom ud... ;)

Hvor godt sagt - den tror jeg sgu jeg slynger i hovedet på hende næste gang :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.