Su og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2017

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Sagen er den at jeg pt studere HF på VUC. Jeg skal til eksamen i maj med de fag jeg har nu. Jeg har termin sidst i september, og vil egentligt gerne have flere. Så mine spørgsmål går lidt på, hvis jeg er tilmeldt nye fag inden sommerferien får man så SU i juli? Og kan man gå på barsel f.eks 1/9 hvis man starter sidst i august?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

Kofoed.

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan gå på barsel midt i et fag, så skal du droppe ud af faget, om du så kan få "su-barsel" i perioden aner jeg ikke. Jeg vil foreslå du snakker med din studie-/su vejleder på skolen.

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym

Tror ikke du kan gå på barsel på enkeltfag, som jeg formoder du så vil skulle tage? Så tror jeg du skal på dagpenge, hvis du er berettiget til det eller også på kontanthjælp.

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror ikke du kan gå på barsel på enkeltfag, som jeg formoder du så vil skulle tage? Så tror jeg du skal på dagpenge, hvis du er berettiget til det eller også på kontanthjælp.

Jeg læser ikke enkelt fag. Er i gang med en fagpakke, hvor jeg skal have nogle supplerende fag til

Anmeld Citér

3. april 2017

Bananaalice

Da jeg tog en 2-årig HF på VUC fik jeg SU i den første sommerferie der var imellem, fordi det var et helt forløb hvis man kan sige det sådan.

Så jae, du skal tilmelde dig fagene her inden sommer, så burde det kunne lade sig gøre, men snak med en studievejleder. Og selvom du er på barsel, kan du måske stadig være tilmeldt nogen af fagene, så du næste år alligevel måske har gennemført det hele. Det bliver sindsygt hårdt, men der kan jo måske findes en måde. Eller gøre den 3-årig på en måde.

Anmeld Citér

3. april 2017

God-mor

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Sagen er den at jeg pt studere HF på VUC. Jeg skal til eksamen i maj med de fag jeg har nu. Jeg har termin sidst i september, og vil egentligt gerne have flere. Så mine spørgsmål går lidt på, hvis jeg er tilmeldt nye fag inden sommerferien får man så SU i juli? Og kan man gå på barsel f.eks 1/9 hvis man starter sidst i august?

Det kan du godt Jeg er 120 procent sikker. 

Anmeld Citér

3. april 2017

God-mor

Anonym skriver:

Man kan sagtens holde barsel på enkeltfag 

Anmeld Citér

3. april 2017

Fremad

Det kande nemt, så længe du bare bliver meldt til dine fag så hurtigt så muligt, så får du Su i ferien og i din barsel, du starter så bare op på det nye hold der starter i august når din barsel er ovre, dog skal du her huske at melde dig til dem og betale for dem igen 

Så det kan snildt gøres. 

Anmeld Citér

19. april 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Da jeg tog en 2-årig HF på VUC fik jeg SU i den første sommerferie der var imellem, fordi det var et helt forløb hvis man kan sige det sådan.

Så jae, du skal tilmelde dig fagene her inden sommer, så burde det kunne lade sig gøre, men snak med en studievejleder. Og selvom du er på barsel, kan du måske stadig være tilmeldt nogen af fagene, så du næste år alligevel måske har gennemført det hele. Det bliver sindsygt hårdt, men der kan jo måske findes en måde. Eller gøre den 3-årig på en måde.

Det er bestemt meningen at jeg skal gennemfører næste år. Startede da min søn var 3 måneder fordi jeg var træt af at hænge i systemet og ville have noget ud af mit liv. Planen var at holde 6 mdr barsel, hvis det er muligt

Anmeld Citér

19. april 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Man kan sagtens holde barsel på enkeltfag 

Hvordan  fungerer Det? 

Jeg har eksamen i de fag jeg har nu her til sommer. Mangler nogle fag i min fagpakke og bliver derfor nødt til at supplere op med andre fag for at få timer nok til su. Jeg har termin 22/9, så når jo ikke rigtigt så meget efter sommerferien 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.