Sengetid for en på 2 1/2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. april 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg vil meget gerne høre lidt om jeres putteritual, jer med børn på 2-3 år. Vores trænger virkelig til en opstramning og putningen herhjemme ender stort set altid med at blive langvarig og fyldt med skrig og skrål.

Hvordan er putteritualet hjemme ved jer? Og hvad tid kommer jeres i seng, og hvornår står i op?

God søndag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

Jullesnulle

Kl 19.30. Vi synger 4-5 sange og sætter beroligende Music på fra musicure. Han sover vel i løbet af en halv time.

Vi starter med at skifte og børste tænder omkring 19.15-19.30 afhængig af hvor træt han er

Anmeld Citér

2. april 2017

FrkGranger

Morogbarn skriver:

Jeg vil meget gerne høre lidt om jeres putteritual, jer med børn på 2-3 år. Vores trænger virkelig til en opstramning og putningen herhjemme ender stort set altid med at blive langvarig og fyldt med skrig og skrål.

Hvordan er putteritualet hjemme ved jer? Og hvad tid kommer jeres i seng, og hvornår står i op?

God søndag 

Her starter vi alt mellem 18-19:30 alt efter træthed, han sover lur til middag, men svingende længde. 

Vi starter med at få lagt nusseklud, dukke og dyne rigtigt i sengen. Jeg tager en bamse i lommen. (da den afleder evt problemer) 

Vi skifter ble, og tager nattøj på. 

Børster tænder. 

Får en aftenssnack, ligger hagesmæk og briller (de skal ligge ens hver aften) 

Går ind til sengen, mens vi synger, løftes op til kys og kram, og han får den lille bamse fra lommen, og bliver putter under dynen. 

Anmeld Citér

2. april 2017

Frk.S

Vi har en pige der bliver 3 år til juli.

Hun kommer i seng omkring 18.30-19.00 til hverdag. Vi starter med at putte hende i nattøj og børste tænder og så får hun sutten. Så får hun en godnathistorie (som regel en Lotte eller Totte bog - eller tilsvarende længde - efter hendes eget valg) samt en godnatsang. Så en slurk vand og så bliver hun puttet med sut og bamse. Hun har en uro over sengen som kan spille. Den trækker vi op så den spiller for hende et par minutter. 

Hun er ved at droppe middagslur - hvis hun alligevel har sovet, kan der godt gå noget tid inden hun falder i søvn. Hvis hun ikke har sovet, falder hun i søvn stort set med det samme.

Vi står op omkring 6-6.30 til hverdag. 

Anmeld Citér

2. april 2017

mommy1991

Morogbarn skriver:

God søndag 

Min søn er 3,5 år. Han kommer i seng kl. 19 og står op mellem 6.30-7.30.

Han tager nattøj på, får et glas mælk, får børstet tænder, siger godnat til den, der ikke skal putte. Så læser vi en bog, synger en sang, og så sover han 

Anmeld Citér

2. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min pige bliver 3 til juli.

kl 18:30 går vi ud og børster tænder, tisser af og får nattøj på. Derefter bliver hun enten puttet i egen seng hvor vi læser en bog, eller i min seng hvor jeg synger godnatsang 1 gang. Normalt tænder jeg så for lydbogen med Kaninen der så gerne ville sove, men den er hun begyndt at frabede sig. 

Hun sover som regel kl 19.

Anmeld Citér

2. april 2017

san

Min dreng er 2,9 år, han får nattøj på kl 19, spiser frugt og ser en tegnefilm til halv otte, så børster vi tænder og siger godnat til far, så går vi ind på værelset og læser to bøger, får en tår vand og så godnat kl otte. Han sover stadig til middag derfor han først puttes kl 20

Anmeld Citér

2. april 2017

FrkGranger

FrkGranger skriver:

Her starter vi alt mellem 18-19:30 alt efter træthed, han sover lur til middag, men svingende længde. 

Vi starter med at få lagt nusseklud, dukke og dyne rigtigt i sengen. Jeg tager en bamse i lommen. (da den afleder evt problemer) 

Vi skifter ble, og tager nattøj på. 

Børster tænder. 

Får en aftenssnack, ligger hagesmæk og briller (de skal ligge ens hver aften) 

Går ind til sengen, mens vi synger, løftes op til kys og kram, og han får den lille bamse fra lommen, og bliver putter under dynen. 

Han bliver 3 den 1/6 og står op mellem 6-7

Anmeld Citér

2. april 2017

Kaffekop

Min datter på 2 får nattøj på ca. 19:15, så børster vi tænder, siger godnat til far eller  mor alt efter hvem der putter, hun går hen og slukket lyset, bliver lagt ned i seng, får en lille håndfuld sutter og en bamse. Så stryger jeg hende på panden, siger godnat og jeg elsker dig og går. Så hører vi normalt ikke mere fra hende før næste morgen. 

Vi har prøvet at læse bog om aftenen, men hun kan slet ikke sidde stille. Hiver i bogen eller kaster den væk og begynder at finde legetøj. 

Vi synger lidt når hun får ble og nattøj på, men ikke som ritual, mere bare fordi det er hyggeligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.