jeg har en dreng fra 4 januar, som bliver både ammet og efterspist med mme.... grunden til dette er at han ikke fik/får nok ved mig. Hans fødselsvægt var 3790 og længden var 51 -taget ved kejersnit 17 dage før termin. Sidste onsdag vejede han 6340 og var 62 cm. Sp var fint tilfreds.
Han spiser kun 5 om dagen, sover igennem om natten, får sidste flaske mellem 23-24.
Han får hhv 2 blå og 3 grønne allomin, men maven er alligevel begyndt at drille og han har kun aff hver 1 1/2 døgn... siden mandag, og samtidig er han begyndt at spise mindre i flaskerne... førhen har han godt kunnet spise 165 flere gange om dagen, men det gør han ikke mere... tager oftest omkring 100 og en enkelt flaske eller 2 nærmer sig 140 eller 150... ved godt jeg ikke har den nøjagtige mængde når jeg også ammer - men faktisk har vi prøvet at starte med flasken og det giver ingen ændring overhovedet... hverken i mængde eller tempo, hvilket også er meeeega langsomt.... og han vil ikke ammes bagefter.... han går fuldstændig kold og sover og er svær at holde igang. Han har behov for at bøvse ved ca 90 ml tilbage, men har så sjældent lyst til at spise mere, vi skal sådan lokke mm...
hvad gør jeg, kan jo ikke tvinge maden i ham? Og han brokker sig nu, og det har han aldrig gjort før....
kan jeg bare skifte til f.eks nan og se om han hellere vil have det
kan de blive trætte af smagen pludselig
hans aff ser ud som altid, lidt flydende agtig, gullig og en lille smule grynet...
er det sutterne i flasken der kan drille? Har købt mam på en kolikside, som netop skulle modvirke luft i maven. Han prutter og virker glad for "cykelmotion" med benene og hjemmezoneterapi...
pyy - en smører, håber nogen har et bud - jeg ville virkelig være glad
Anmeld
Citér