Mister jeg tilskud hvis min søster bor hos mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.710 visninger
6 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2017

Anonym trådstarter

Hej derude  Jeg er enlig forsøger til mit barn og får derfor de mulige tilskud og økonomisk friplads mv.

Jeg har en stor lejlighed og har mulighed for at hjælpe min søster, der er studerende og kun har SU indtægt, med at bo hos mig på et værelse.

Vi ville have totalt separat økonomi.

Vil jeg miste nogen tilskud på dette bortset fra boligstøtte? Kan vi gøre noget som gør at jeg ikke mister tilskud (da hun ikke kan bidrage med sin SU)? Fx en lejekontrakt eller hvad kan man gøre?

Jeg har spurgt en veninde som har delt adresse min sin enlige søster på et andet tidspunkt, da hun var ude og rejse, og denne mistede ikke tilskud. Vi bor i Københavns kommune.

Jeg vil jo rigtig gerne hjælpe min søster, men min økonomi skal også kunne hænge sammen. Håber på nogle gode erfaringer udefra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej derude  Jeg er enlig forsøger til mit barn og får derfor de mulige tilskud og økonomisk friplads mv.

Jeg har en stor lejlighed og har mulighed for at hjælpe min søster, der er studerende og kun har SU indtægt, med at bo hos mig på et værelse.

Vil jeg miste nogen tilskud på dette bortset fra boligstøtte? Kan vi gøre noget som gør at jeg ikke mister tilskud (da hun ikke kan bidrage med sin SU)? Fx en lejekontrakt eller hvad kan man gøre?

Jeg har spurgt en veninde som har delt adresse min sin enlige søster på et andet tidspunkt, da hun var ude og rejse, og denne mistede ikke tilskud. Vi bor i Københavns kommune.

Jeg vil jo rigtig gerne hjælpe min søster, men min økonomi skal også kunne hænge sammen. Håber på nogle gode erfaringer udefra 

Jeg bor sammen med min mor som enlig forsørger. Og det påvirker ingen af mine tilskud da det ikke er samlever forhold

Anmeld Citér

1. april 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg mener ikke du mister tilskud, jo boligstøtte, da du ikke kan indgå i et ægteskabslignende forhold med din søster. 

Anmeld Citér

1. april 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar, det gør mig så glad at høre! Så kan jeg hjælpe min søster  God weekend 

Anmeld Citér

1. april 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ved ikke noget om det, men jeg synes lige, du skal skrive til kommunen og få korrekt og officielt svar (helst på skrift), inden du sætter noget i gang.

Anmeld Citér

2. april 2017

Xolia

Anonym skriver:

Det påvirker ikke ordinært og ekstra børnetilskud da du ikke kan gifte dig med hende. Hun vil blive medregnet i boligstøtte og friplads er jeg ikke sikker på, men tror ikke det påvirker. 

Kontakt kommunen for friplads og Udbetaling Danmark for boligstøtte på 70128063 

Anmeld Citér

2. april 2017

lineog4

Jeg aner intet om det, men vil tro det kan påvirke dit boligtilskud, da I jo så er en mere i husstanden. Hendes indkomst vil så indgå inden samlede indkomst når boligtilskuddet udregnes. Laver du en lejekontrakt så indgår hendes leje to som en del af din indkomst og er huslejen på 0 mener jeg hun skal betale skat af den "gave". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.