Pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2017

Anonym trådstarter

Vi skal til at pottetræne med vores datter, men synes godt nok at den verden er noget af et slaraffenland 

hvad skal man gå efter, når man skal på indkøb - nogle bud? En 'plain' potte? Sæde til vores wc? Hvad er go og hvad er no-go? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Vi skal til at pottetræne med vores datter, men synes godt nok at den verden er noget af et slaraffenland 

hvad skal man gå efter, når man skal på indkøb - nogle bud? En 'plain' potte? Sæde til vores wc? Hvad er go og hvad er no-go? 

Jeg startede med at købe en pottestol til min datter, hvor den del tisset lander i kunne tages ud, så den var nem at tømme. Det var super den første måned, hvor hun lige skulle lære hvordan og hvorledes med at sætte sig og tisse, og sådan. Men så snart hun for alvor begyndte at tisse og rendte uden ble både hjemme og i vuggestue så gad hun ikke sidde på den. Kun på wc'et. Så jeg måtte ud og købe et bræt også

Anmeld Citér

1. april 2017

Mortilah

Vi bruger begge dele..for at vænne til wc'et men samtidigt er det muligt at selv "gå på potte" uden voksenhjælp hvis fx mor her lige har hænderne fulde eller er i bad..:-) den yngste har "leget" at gå på potte siden 7-8 mdr.. nu med 15 mdr vil hun gerne sidde på toilettet.

Anmeld Citér

1. april 2017

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg har aldrig haft en potte til mine unger, syntes det er et unødigt trin, syntes bare du skal bruge toilettet, evt med et toiletsæde på 

Anmeld Citér

1. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi startede med potte til vores datter da hun var 2,2. Det var maj måned og varmt det år, så vi havde potten med ude på terrassen/i haven - når de opdager de trænger skal det ofte gå meget stærkt. Vi tog den vist også med på ferie.

Og så fik vi et sæde lidt senere da hun blev lidt større. Der skal du måske også have fat i en lille skammel, eller fra start købe sådan en lille trappe med sæde på.

Anmeld Citér

1. april 2017

Jullesnulle

Det kommer lidt an på hvornår man starter. Min søn er 3,4 og vi er igang med afvænning. Han virker alt for stor til en potte. Vi har derfor bræt til toilettet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.