11 måneder ønsker mælk mange gange om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2017

Anonym trådstarter

Godaften. Min søn på 11 måneder er begyndt a vågne og skrige om natten og efterspørge mælk hver 2.-3 time om natten.Dette er sket efter han var sygn med diarré og opkast. Indenda drak han mælk. Kl 20 og 23.30. Jeg kan mærke han virkelig er sulten når han vågner og han drikker ofte 210 mælk. Forsøger at berolige ham, vugge ham, synge for ham, tilbyde vand men intet hjælper. Han skrigeri i en vilden sky indtil han får flasken. Han har aldrig sovet godt, men han drikker mælk som en nyfødt baby igen. Tilbyder han så meget mad som han vil spise om dagen. Har forsøgt med godnat grød. Har I gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2017

Anonym

Laver du mme som anbefalet??  

Jeg ville gradvist lave den tynd. Også se om han stadig vil.  Når du er nede på 2 skeer til 210 vand. Kan det være øre der driller?  Hæv evt sengehovedet.  

Vores havde og har hvis der hsr været sygdom gået kludder i rutinerne og tryghedssøgende.  Hvor en tynd flaske og er fast greb hjalp. 

Anmeld Citér

31. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Laver du mme som anbefalet??  

Jeg ville gradvist lave den tynd. Også se om han stadig vil.  Når du er nede på 2 skeer til 210 vand. Kan det være øre der driller?  Hæv evt sengehovedet.  

Vores havde og har hvis der hsr været sygdom gået kludder i rutinerne og tryghedssøgende.  Hvor en tynd flaske og er fast greb hjalp. 

Ja jeg har lavet dem efter normal dosis, dvs 7 skeer til 210 ml. God idé at fortynde mælken. Det vil jeg forsøge  Vi fik tjekket hans øre for ca 3-4 måneder siden og der var ikke noget. Men han har været forkølet siden da en del gange, så det kunne måske også være en ide at tjekke op på

Anmeld Citér

1. april 2017

Anonym

Hvor længe siden han var syg er det?

Det kan sagtens være fordi hans krop af i underskud af de livsnødvendige salte, fordi man mister rigtig meget af dem når man har opkast og/eller diarré, og man kommer samtidig i væskeunderskud. Så tænker det måske simpelthen er fordi han mangler væske og salte i kroppen (herunder hovedsageligt natrim, kalium og calcium).

Har du prøvet bare at give ham vand, når han vågner? Ellers er banan rigtig godt til at genopbygge kroppens salte (mest kalium) med, så evt giv ham noget most banan over de næste dage, og så masser af væske, og evt lidt ekstra salt på maden. Og mælk er jo nødvendigt for at genopbygge hans calcium-niveau.

Anmeld Citér

1. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja jeg har lavet dem efter normal dosis, dvs 7 skeer til 210 ml. God idé at fortynde mælken. Det vil jeg forsøge  Vi fik tjekket hans øre for ca 3-4 måneder siden og der var ikke noget. Men han har været forkølet siden da en del gange, så det kunne måske også være en ide at tjekke op på

Min dreng ville også have flaske om natten i denne alder - det viste sig a være ørene der driller. Jeg ville tjekke ørene igen. Især når der har været en del forkølelser. 

Anmeld Citér

1. april 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

at sutte udligner trykket i ørerne har jeg løst så ja måske lige få hans øre tjekket igen specielt når han har haft flere forkølelser...

Anmeld Citér

2. april 2017

Anonym

Når han lige har været syg,er hans lille krop på overarbejde,og den har brug for næring,da han højst sandsynligt,er i underskud af kalorier - salte - vitaminer og mineraler,så jeg ville absolut,lave flasken efter forskrifterne de næste pr uger.

Der ud over har jeg aldrig vendt mine 4 aktivt af med natflasken,det er kommet af sig selv,når der ikke var et behov mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.