Hvornår holde dåben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.777 visninger
6 svar
3 synes godt om
29. marts 2017

Lykkelig-Kvinde

jeg skal føde min nummer 2 i start september hvis alt får vel 

min datter samt 5 andre har fødselsdag oktober, i december er der jo jul og os et par fødselsdage, i januar er der en fødselsdag og min erfaring er at i min familie er der ingen penge den måned, i marts er der os lige 5-6 fødselsdage.. fra september og 6 Måneder frem har vi jo så marts.. 

hvornår ville i holde dåben ?  Ved godt der er længe til men tænker at det bliver noget af et puslespil �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

MiniMe2005

I kunne holde en julefrokost-dåb i starten af december? Og så ville jeg ingen kvaler have ved at holde den tæt på en fødselsdag (måske med undtagelse af storesøsters). Vi holdt navngivning for vores søn 10 dage før morfars fødselsdag, og seks dage efter farfars. Hvis man skal tage højde for alles fødselsdage, så kan man jo aldrig holde fester. Vi har i øvrigt også bryllupsdag en uge efter min fødselsdag og en uge før min mands. Men det var den dag, der passede os. 

Ellers virker det til at november og februar er "frie"? Alternativt kan I navngive barnet og holde dåben efter de seks måneder, hvis det passer jer bedre. Det er jo kun navngivningen på borger.dk, der skal ske inden for seks måneder. Man kan jo altid blive døbt :-)

Anmeld Citér

29. marts 2017

Lykkelig-Kvinde

MiniMe2005 skriver:

I kunne holde en julefrokost-dåb i starten af december? Og så ville jeg ingen kvaler have ved at holde den tæt på en fødselsdag (måske med undtagelse af storesøsters). Vi holdt navngivning for vores søn 10 dage før morfars fødselsdag, og seks dage efter farfars. Hvis man skal tage højde for alles fødselsdage, så kan man jo aldrig holde fester. Vi har i øvrigt også bryllupsdag en uge efter min fødselsdag og en uge før min mands. Men det var den dag, der passede os. 

Ellers virker det til at november og februar er "frie"? Alternativt kan I navngive barnet og holde dåben efter de seks måneder, hvis det passer jer bedre. Det er jo kun navngivningen på borger.dk, der skal ske inden for seks måneder. Man kan jo altid blive døbt :-)

Tak, ja det var os en mulighed 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Lunae

Lykkelig-Kvinde skriver:

jeg skal føde min nummer 2 i start september hvis alt får vel 

min datter samt 5 andre har fødselsdag oktober, i december er der jo jul og os et par fødselsdage, i januar er der en fødselsdag og min erfaring er at i min familie er der ingen penge den måned, i marts er der os lige 5-6 fødselsdage.. fra september og 6 Måneder frem har vi jo så marts.. 

hvornår ville i holde dåben ?  Ved godt der er længe til men tænker at det bliver noget af et puslespil �� 

Min datter er født d. 9. Sep. og vi holdte barnedåb 1. søndag i advent. Det var virkelig fint og kirken var pyntet hyggeligt op i anledning af julen.

Hvis man melder datoen ud i god tid, så er min oplevelse af folk planlægger udfra det.

Anmeld Citér

29. marts 2017

2017morigen

Når du skriver fødsel er start september så ville jeg nok vælge slut november. Men vi holder ofte tidelig dåb da vi vokser hurtigt som babyer og skal dåbskjole passe er det med at holde sig til

Anmeld Citér

30. marts 2017

Lykkelig-Kvinde

2017morigen skriver:

Når du skriver fødsel er start september så ville jeg nok vælge slut november. Men vi holder ofte tidelig dåb da vi vokser hurtigt som babyer og skal dåbskjole passe er det med at holde sig til

Min datter blev døbt da hun var et halvt år så deraf er dåbskjolen lidt stor, hvis jeg får en pige bliver det samme kjole hvis jeg får en dreng så bliver det noget jakkesæt agtigt noget 

Anmeld Citér

30. marts 2017

Tip!

Min søn er født sidst i oktober og han blev døbt 18 januar. 

Man kan ikke tage hensyn til alle!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.