Navngivningsfest for vores lille pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
7 svar
1 synes godt om
29. marts 2017

MinBabyO

Hej alle mødre.
Min kæreste og jeg har lige fået vores første barn, en lille pige. Vi går meget op i at hun selv, på et senere tidspunkt i hendes liv, skal have lov at vælge om hun vil sige ja til gud eller ej.
- Derfor har vi blot i tankerne at få hende navngivet og at holde en navngivningsfest.
Mit spørgsmål er, om nogle af jer har holdt en sådan én og hvordan det har foregået?
Vi vil meget gerne holde en fest, selvfølgelig uden at skulle foretage det helt store lån  hvor vi inviterer venner og familie til at fejre vores lille pige på trods af at vi ikke har tænkt os at holde en barnedåb i en kirke på traditionel vis.
Hvad har i gjort og hvor meget har en navngivningsfest cirka kostet i jeres tilfælde?
Desuden: Er der nogle traditioner eller andet såsom ’uskrevne’ regler inden for navngivning som vi burde kende til?

Tak på forhånd og glæder mig til at læse jeres svar.

Med venlig hilsen
- Den nye mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi holdte navngivningsfest for Thea, for venner og familie.

Vi gjorde det for at "vise" hende frem, så alle ku møde hende.

Vi bestilte mad udefra og holdte det bare her hjemme. Super hyggeligt.

Hun fik en masse gaver, selvom vi havde sagt at vi ik rigtig ønskede os noget. Vh stine

Anmeld Citér

29. marts 2017

MM00

Hej alle mødre.
Min kæreste og jeg har lige fået vores første barn, en lille pige. Vi går meget op i at hun selv, på et senere tidspunkt i hendes liv, skal have lov at vælge om hun vil sige ja til gud eller ej.
- Derfor har vi blot i tankerne at få hende navngivet og at holde en navngivningsfest.
Mit spørgsmål er, om nogle af jer har holdt en sådan én og hvordan det har foregået?
Vi vil meget gerne holde en fest, selvfølgelig uden at skulle foretage det helt store lån hvor vi inviterer venner og familie til at fejre vores lille pige på trods af at vi ikke har tænkt os at holde en barnedåb i en kirke på traditionel vis.
Hvad har i gjort og hvor meget har en navngivningsfest cirka kostet i jeres tilfælde?
Desuden: Er der nogle traditioner eller andet såsom ’uskrevne’ regler inden for navngivning som vi burde kende til?

Tak på forhånd og glæder mig til at læse jeres svar.

Med venlig hilsen
- Den nye mor 

Først tænker at jeg ikke ville tag et lån for at holde en fest. Så ville jeg heller sige at vi kun invitere den nærmeste familie hvis det er det man har råd til. 

Har aldrig holdt navngivningsfest, men jeg ville nok have sparet sammen til det mens jeg var gravid i stedet for at tag et lån. Så tænk om i kan gør det på en måde så i er fri for at stå med en gæld bagefter. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

ErDetSnartNU

Vi holdt det ude, og brugte ca 5000 kr. Vi var 35-40 personer, og lokaleleje, tjener og pynt løb op i ca 2500 kr. Vi lavede maden selv med lakseroulade med hjemmebagt flutes, glaseret skinke med flødekartofler, oksesteg, broccolisalat og en grøn salat. Desserten var navngivningskagen, og så var der kaffe + småkager + chokolader. Drikkevarer hentede vi over grænsen  

Anmeld Citér

29. marts 2017

januar16

Er jeg den eneste der tænker reklame siden der er et link på ordet 'lån' - har ikke trykket på der så ved det selvfølgelig ikke 

Anmeld Citér

29. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
januar16 skriver:

Er jeg den eneste der tænker reklame siden der er et link på ordet 'lån' - har ikke trykket på der så ved det selvfølgelig ikke 

Det er sjovt, for der er ik noget link, ved ordet 'lån' når jeg læser opslaget på min tlf. 

Hvis du tænker skjult reklame, ka du andmelde indlægget, så ka en Fra admi kigge på det. Vh stine

Anmeld Citér

30. marts 2017

januar16

StineW79 skriver:

Det er sjovt, for der er ik noget link, ved ordet 'lån' når jeg læser opslaget på min tlf. 

Hvis du tænker skjult reklame, ka du andmelde indlægget, så ka en Fra admi kigge på det. Vh stine

Jeg kan heller ikke se det nu. Så også på telefonen, hvor ordet var markeret blå. Men som sagt ikke længere. 

Anmeld Citér

30. marts 2017

Carina:-)

januar16 skriver:

Jeg kan heller ikke se det nu. Så også på telefonen, hvor ordet var markeret blå. Men som sagt ikke længere. 

Du så ikke syner. Jeg har bare fjernet det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.