Mælkeknude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
4 svar
2 synes godt om
28. marts 2017

RL2017

Jeg har fået en stor mælkeknude på undersiden af mit ene bryst. Når jeg ammer bliver knuden mindre, men den forsvinder ikke.

Jeg sidder med varmepude, taget varmt bad og malket ud efter amning for at sikre udtømning. 

Har I nogle gode råd eller hvor længe vil I lade der gå, før I kontakter sundhedsplejersken eller lægen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville få den tjekket for en sikkerhedsskyld!

En jeg kender fandt en mælkeknude i sit bryst, det viste sig så bare at være kraft.

Heldigvis blev det opdaget tideligt og i dag er hun helt rask igen! Vh Stine 

Anmeld Citér

28. marts 2017

Hullahop92

Husker du at massere brystet og især knuden, når du ammer/malker ud?  Det var sådan jeg slap af med begyndende brystbetændelse. Medmindre det varer ved i flere uger eller bliver værre, så ville jeg se bort fra ovenstående indlæg, der virker en smule drastisk, selvom man selvfølgelig skal tage kræft alvorligt. Især når du siger, at knuden bliver mindre ved amning, så ville jeg slet ikke være bekymret! 

Anmeld Citér

28. marts 2017

M1G

Øv! 

Baby tømmer brystet bedst der hvor hagen er, så det er godt at finde en stilling hvor hagen er ved knuden.  Enten læg barnet ovenpå dig eller læg barnet på sengen og stil dig "henover". Det er vigtigt at få malket i bund så knuden forsvinder og det ikke udvikler sig til en grim brystbetændelse.  Dvs am og/eller malk ud hver time så knuden forsvinder.  

Gå gerne i et varmt bad og massér knuden. Sørg for at holde dig varm og hold øje med feber.  

Er du i tvivl om ovenstående eller opstår der spørgsmål kan du gå ind i wikien på ammenet.dk og finde info. Ved behov kontakt evt en gratis ammerådgiver  

Håber det var til hjælp. God bedring

Anmeld Citér

29. marts 2017

nielsen80

Når den har været der et stykke tid uden, du har kunne tømme den, så synes jeg, du skal gå til lægen! Kan huske et indlæg på ammenet, hvor de faktisk gav nøjagtig samme råd. Det er ikke højst sandsynligt ingenting men for en sikkerheds skyld!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.