Hvilket husdyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
4 svar
2 synes godt om
27. marts 2017

ann-kristina

vi har lovet vores to piger på hhv 9 og 12 at de til efteråret må få hver deres kæledyr. Vi har i forvejen to katte.

Men hvad skal vi vælge? Vi overvejer dværghamstre. Er der nogen der har haft det? Er de lette at passe? Kan de bo udenfor om sommeren?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

B&J

De er super søde og nej de kan ikke bo uden for det er et inde dyr men et dur der kræver opmærksomhed så de bliver rigtig tamme ellers kan de finde på at bide ikke alle gør det og jeg ville finde en privat at købe ved så i får dem lige så snart de er klar, men det er et kæledyr der kan blive 3-5år 

vi har haft kanin som næste lige er død desværre han var vores søn et og alt han er 7. Min søn har også et dværg hamster og ham kan han også finde ud af at passe vi har hund kat og fisk ja vi elsker dyr 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Liland

Profilbillede for Liland
ann-kristina skriver:

vi har lovet vores to piger på hhv 9 og 12 at de til efteråret må få hver deres kæledyr. Vi har i forvejen to katte.

Men hvad skal vi vælge? Vi overvejer dværghamstre. Er der nogen der har haft det? Er de lette at passe? Kan de bo udenfor om sommeren?

Marsvin, helt sikkert´

vi har 3 af slagsen (de er flokdyr og skal derfor gå sammen minimum 2 stk)

De kan ikke stå ude (kun om sommeren hvis temperaturen holder sig konstant over 15 grader)

De er lette at gøre tamme og marsvin er hyggelige fordi de som regel altid går og småsnakker og "oinker" når de bliver nusset 

vil klart anbefale 2 hunner, da det er lettest at have med at gøre

har selv haft både dværghamstere, deguer, ørkenrotter osv. men de bliver ikke ret gamle og hvis ikke de får konstant opmærksomhed er de svære at få tamme, desuden er de nataktive og derfor ret kedelige om dagen (og larmende med hjul osv. om natten)

marsvin bliver 4-8 år gamle så dem vil de få glæde af i lang tid

Anmeld Citér

28. marts 2017

Troldemommi

Liland skriver:

Marsvin, helt sikkert´

vi har 3 af slagsen (de er flokdyr og skal derfor gå sammen minimum 2 stk)

De kan ikke stå ude (kun om sommeren hvis temperaturen holder sig konstant over 15 grader)

De er lette at gøre tamme og marsvin er hyggelige fordi de som regel altid går og småsnakker og "oinker" når de bliver nusset 

vil klart anbefale 2 hunner, da det er lettest at have med at gøre

har selv haft både dværghamstere, deguer, ørkenrotter osv. men de bliver ikke ret gamle og hvis ikke de får konstant opmærksomhed er de svære at få tamme, desuden er de nataktive og derfor ret kedelige om dagen (og larmende med hjul osv. om natten)

marsvin bliver 4-8 år gamle så dem vil de få glæde af i lang tid

Jeg havde også et marsvin da jeg var barn, og jeg har allerede besluttet at når mine rollinger er store nok, så skak de også have et marsvin hver, de er bare så hyggelige 

Anmeld Citér

28. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Almindelige tamrotter er også en mulighed. De bliver nemt meget tamme, er super nysgerrige og intelligente og er nemme at håndtere. 

Hunner er mere aktive, hvor hanner godt kan være lidt dovne i det. 

De lever ikke så længe, men til gengæld har man jo så ikke bundet sig op på dem så længe hvis det viser sig ikke at være noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.