Søvn efter 3-måneders vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2017

januar16

Vi var inde i en god rytme hvor min søn sov godt i løbet af natten med et par opvågninger til at spise og blive skiftet(skifter primært for at holde ham vågen nok til at spise på det andet bryst). Vågner når far står op kl 6, lidt vågen og så en kort lur før vi er oppe igen i 1-1,5 t ved 8-tiden. Herefter en 3-4 timers formiddagslur og to korte eftermiddagslure på 30 min. 

Efter vaccinen har han droppet den lange lur og sover nu kun 30 min af gangen. Det er sværere at få ham til at falde i søvn - både til lur og til aften. Det virker ikke at gå med ham i barnevognen. 

Jeg synes det er meget hårdt, for jeg har ingen mulighed for at indhente søvn (prøver at ligge mig i nogle af de korte lure, men det er bare ikke det samme). Både jeg og min dreng er nu trætte i løbet af dagen, og jeg ved ikke hvordan vi kommer tilbage til den gamle rytme. 

Har i også oplevet ændring i søvn efter vaccine. Og hvor lang tid gik der før i fik rutinen tilbage igen ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2017

Anonym

Det har ikke noget med vaccinen at gøre. Alt er faser med babyer, det gælder desværre også de positive ting. Vores søn har også været igennem forskellige faser, hvor han i perioder har sovet meget uroligt og været svær at putte. Det sker typisk samtidigt med, at der er ved at ske store ting i udviklingen. Lige nu er på nippet til at kravle, og det kan vi også godt mærke på søvnen. Prøv eventuelt at google tigerspring. 

Anmeld Citér

23. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Enig det er et tilfælde med vaccinen. I den alder er det eneste sikre at rytmen ændres konstant og at søvn mv ændrer sig hele tiden. 

Du må gå tidligere i seng om aftenen og indhente søvn i weekenden. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

januar16

Anonym skriver:

Det har ikke noget med vaccinen at gøre. Alt er faser med babyer, det gælder desværre også de positive ting. Vores søn har også været igennem forskellige faser, hvor han i perioder har sovet meget uroligt og været svær at putte. Det sker typisk samtidigt med, at der er ved at ske store ting i udviklingen. Lige nu er på nippet til at kravle, og det kan vi også godt mærke på søvnen. Prøv eventuelt at google tigerspring. 

Det passer bare tilfældigvis med at det ændrede sig fra den ene dag til den anden, og at den dag fik han vaccinen. Han fik ikke feber eller virkede syg, så regner ikke med at han blev ramt af bivirkninger. 

Men ja der er selvfølgelig et 3-måneders tigerspring 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym

Tja vores reagerede på alle vacciner ved at være ked af det og urolig og sove meget uregelmæssigt i op til en uge. Så blev det igen bedre bagefter. Sådan var det også ved 15-måneders

Anmeld Citér

24. marts 2017

januar16

Anonym skriver:

Tja vores reagerede på alle vacciner ved at være ked af det og urolig og sove meget uregelmæssigt i op til en uge. Så blev det igen bedre bagefter. Sådan var det også ved 15-måneders

Håber også virkelig at det går over. Han er stadig træt når han vågner, men kan slet ikke falde til ro. Har maks en glad baby i 20 min, og kan bruge timer på at få ham til at sove 30 min.

Men glad for at det kan være en reaktion på det. Måske han er lidt utilpas 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.