Måske abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2017

strikkerikke

Hej allesammen!

For to uger siden testede jeg pludselig positiv uden vi havde prøvet. Vi blev hurtige enige om, at det var en god ide at beholde barnet.

Jeg har regnet mig frem til, at jeg nok er 5 uger og 2 dage henne i dag.

Sagen er den, at jeg begyndte at bløde lidt i går eftermiddags, og det er sket fire-fem gange siden da og indtil nu - altså indenfor et døgn ca.

Jeg ringede til lægen i morges, som sagde, at det sandsynligvis er gået til grunde. Han bad mig om at tage en graviditetstest igen, og hvis den var negative skulle jeg afbestille min tid hos dem den 3. april. 

Nu har jeg så taget en graviditetstest, som viser svagt positiv. Da jeg tog en test første gang kom resultatet med det samme og meget kraftigt positivt. 

Nu kan jeg ikke finde ud af, om jeg fortsat er helt fint gravid, eller den viser positiv selvom jeg måske er ved at abortere. Min læge mente ikke, at det var nødvendigt at se mig, fordi det var så tidligt i graviditeten, og han mente heller ikke, det ville blive aktuelt med udskrab, selvom jeg kun bløder lidt.

Håber der er nogen, der har erfaring med det her - og måske kan fortælle mig, hvad jeg gør nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Max

Du kan sagtens teste positivt, selvom du er ved at abortere, for der kan gå lidt, inden hcg er ude af kroppen. Omvendt kan du også bløde, uden det betyder, at du aborterer.

Jeg har prøvet det samme på cirka samme tidspunkt, og der fik jeg taget blodprøve ved lægen, hvor de målte hcg. Planen var, at jeg skulle have taget blodprøver, indtil hcg var under et eller andet tal (måske 5). Det ville jeg da bede om, hvis jeg var dig, for det er som sagt ikke sikkert, at du er ved at abortere. Hvis du får taget to blodprøver med et par dages mellemrum, kan man se, om hcg stiger eller falder.

Håber det bedste for dig

Vh Heidi

Anmeld Citér

23. marts 2017

Lul85

Max skriver:

Du kan sagtens teste positivt, selvom du er ved at abortere, for der kan gå lidt, inden hcg er ude af kroppen. Omvendt kan du også bløde, uden det betyder, at du aborterer.

Jeg har prøvet det samme på cirka samme tidspunkt, og der fik jeg taget blodprøve ved lægen, hvor de målte hcg. Planen var, at jeg skulle have taget blodprøver, indtil hcg var under et eller andet tal (måske 5). Det ville jeg da bede om, hvis jeg var dig, for det er som sagt ikke sikkert, at du er ved at abortere. Hvis du får taget to blodprøver med et par dages mellemrum, kan man se, om hcg stiger eller falder.

Håber det bedste for dig

Vh Heidi

Jeg er helt enig.

Hvis det er noget der psykisk går dig på, må du forlange at din læge står til rådighed for en afklaring.

Anmeld Citér

23. marts 2017

strikkerikke

Tusind tak for svar!

Jeg ved ikke om det direkte går mig på. Vi havde ikke planlagt det og egentlig var det også dårlig timing, så hvis det er en abort, er det jo fordi det ikke var levedygtigt, og så prøver vi bare igen, når tidspunktet passer.

Men uvisheden er svær at have med at gøre. Det er det om lægen overhovedet kan gøre til eller fra med at give mig svar, men jeg vil prøve at få fat i ham og se om han ikke kan gøre noget mere. 

Endnu engang tak for jeres svar!

Anmeld Citér

24. marts 2017

HPH

strikkerikke skriver:

Tusind tak for svar!

Jeg ved ikke om det direkte går mig på. Vi havde ikke planlagt det og egentlig var det også dårlig timing, så hvis det er en abort, er det jo fordi det ikke var levedygtigt, og så prøver vi bare igen, når tidspunktet passer.

Men uvisheden er svær at have med at gøre. Det er det om lægen overhovedet kan gøre til eller fra med at give mig svar, men jeg vil prøve at få fat i ham og se om han ikke kan gøre noget mere. 

Endnu engang tak for jeres svar!

Han kan tage to blodprøver og se udviklingen, det er vist det eneste

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.