Anonymor skriver:
Hey ladies! Og de få mænd, der måtte være.
Jeg giver op. Jeg kaster håndklædet i ringen. Jeg skal have min galdeblære ud, og det kan kun gå for hurtigt!
Jeg har kæmpet med galdestensanfald i en 3 år, men de første år var det så sporadisk, at jeg ikke en gang vidste, at det var dét der var galt. Det kan jeg først se nu bagefter, hvor jeg er 'udredt'. Kan bl.a. huske, at jeg havde et voldsomt anfald, da jeg var gravid med min søn, jeg var den gang i tvivl om, om det var veer 

Nu har jeg så de sidste 8 mdr haft et sted mellem 15-20 anfald. I starten ville jeg se det an. Jeg har aldrig været i narkose, og jeg er fuldstændig panisk over det, så jeg ville jo gerne undgå det. Jeg har haft ændret min kost og alt muligt. Men det er ikke blevet bedre. Jeg havde 2 mdr. uden anfald, men så kom de tilbage for fulde drøn. Så egentlig har jeg haft 15-20 anfald fordelt på et halvt år.
Det er nået dertil, hvor jeg er bange, hver gang jeg spiser noget. Sker det nu igen? Jeg har self. været omkring sygehuset og blive scannet, hvor der tydeligt var sten, og jeg får løbende checket mine levertal, som stiger lidt efter anfald, men so far har haft rettet sig.
Nu har jeg så haft 4 anfald på 1.5 uge, og nu kan jeg simpelthen ikke mere. Hvis jeg kunne få den ud i dag, så gjorde jeg det! JEG ER SÅ TRÆT! Og jeg er nået dertil, efter den sidste 1.5 uge, hvor jeg føler jeg kan mærke min galdeblære hele tiden. Der er er hele tiden liiiidt ubehag.
Jeg har haft en temp på 38 grader siden weekenden, men jeg er dog også snottet og sådan. For frygten har været, om der var betændelse i galdeblæren. Men da jeg ikke har haft andre symptomer, har jeg ventet og bevaret den lægetid jeg har i morgen formiddag.
Anyway. Leave it to me at gøre en kort historie lang! Jeg vil gerne høre jeres erfaringer. Tror i det er fornuftigt nok, at jeg får den fjernet? Og er der nogen af jer, der har fået den fjernet? Jeg vil gerne høre jeres erfaringer, men disclaimer!!!! Jeg vil gerne frabede mig skræmmehistorier!! Jeg er klar over, der kan være komplikationer, men jeg vil helst ikke høre om dem lige nu, for så tager min angst over!
Jeg fik fjernet min i september. Jeg fandt først ud af at det var det da jeg blev indlagt og ultralydsscannet. Indtil da havde læge og fysioterapeut sagt det var noget med rygmusklerne og jeg gik til fysioterapeut. Men problemet havde stået på i 2,5 år da jeg fik den fjernet. Fik anfald minimum 1 gang om ugen, nogen gange varede anfaldende flere dage.
Nå, men jeg blev indlagt 15 september, jeg blev scannet og de besluttede med det samme at den skulle fjernes fordi den havde forårsaget betændelse i min bugspytkirtel.
Jeg fik den fjernet 21 september, gik selv ned på operationsstuen, lagde mig op på briksen, fik lagt de drop og hvad der nu ellers skulle sættes på at målere osv. Faldt stille og roligt i søvn - man når nærmest ikke at bemærke det. Jeg vågnede først igen oppe på opvågningen. Jeg kastede op efter operationen, så jeg blev lige lidt ekstra på opvågningen og fik noget kvalmestillende og så blev jeg kørt op på min stue igen.
Fra jeg blev hentet til jeg var tilbage på stuen gik omkring 6 timer. Operationen tog omkring 4 timer så de sidste 2 brugte jeg på opvågningen.
Jeg blev udskrevet dagen efter.
Hvis det har nogen betydning, så er jeg 22 år.
De fjernede den ved en kikkertoperation (jeg ved ikke om disclaimer er en operations form, derfor har jeg svaret alligevel).