Det var lidt svært at finde den rigtige overskrift til emnet, men håber den alligevel har fået nogen til at kigge forbi.. 
Vi har endnu ikke barn, men ønsker os det brændende, og derfor er det også et emne der ofte blive drøfte herhjemme, altså det med at være forældre..
Vi har også i den forbindelse drøfte om, vores barn skal passes hjemme eller i dagpleje/vuggestue, og vi er faktisk lidt varm på tanken om at en af os sætte jobbet på standby og passer barnet hjemme.
I forbindelse med disse tanker, ønsker vi naturligvis at vores barn stadig for muligheden for at møde andre børn, og får lært de ting man nu lære, sammen med andre børn ex. at være sociale, men vi tænker at det også er muligt selvom man ikke skal tilbringe ens vågne timer i en dagpleje/vuggestue..
Jeg tænker selv, der er babysvømning/vandleg (som vores svømmehal tilbyder fra 3 mdr. -4 år) måske noget ala musikskole og i den dur
Men hvad har I af gode erfaringer, hvordan fik I skabt komtakt til evt. andre forældre der havde valgt sammen mulighed som jer? Oplevede I at kunne samles i små grupper ex. 1 gang om ugen på hverdage og ungerne kunne lege - eller var alle andre børn hjemmefra i dagtimerne (lidt firkantet sat op)? oplevede I at der var af tilbud til Baby/barn der ikke blev passet ude for hjemmet i dagtimerne?
Jeg ved det selvfølgelig er forskelligt fra kommune til kommune, men nogen gange er det også meget sjovt at se hvad andre har fundet på, så har man noget at få ud fra.. Hvis det kan hjælpe nogen, så er vi bosiddende i Guldborgsund kommune..
Jeg har personligt ikke et kæmpe behov for at mødes med andre mennesker, så det skal bestemt ikke være for min skyld, og det skal derfor heller ikke være en kaffeklub, men vi vælger jo ikke denne mulighed, for at skærme vores barn fra virkelighedens verden, vi vælger bare et andet tilbud end andre gør.. - Og før i tiden var det jo meget normalt at passe ens unger selv, og derfor var det måske også lettere at finde legekammerater..
Håber at jeg har fået formuleret mig forståeligt, og det hele ikke bliver misforstået..
Jeg passede min yngste dreng hjemme til han var to år
Jeg studerede hjemmefra på samme tid. Jeg har elsket det, og var blevet hjemme med ham til han skulle i børnehaven, hvis jeg havde haft muligheden
Vi søgte socialt fællesskab i diverse legestuer (vi bor i Nordsjælland, og her er der ihvertfald et godt udvalg af legestuer).
Min dreng havde ikke behov for at lege med andre børn end hans storebror, så når vi var i legestue var det udelukkende for at han kunne spejle sig i de andre børn, og for at møde nogle andre voksne
Du kan prøve at søge information omkring hvilke tilbud der er til hjemmegående i din kommune ved hjælp af nettet, og Facebook grupper for hjemmegående. Jeg var medlem af "moderne hjemmegående mødre" og "hjemmegående i Nordsjælland", og her fandt jeg mange gode informationer om legestuer, som jeg ikke kunne finde på nettet 
Jeg kan kun anbefale det hvis man kan trives med at gå hjemme med ens barn. Hverdagen er hvad man gør det til, og mig og min dreng kedede os aldrig
Håber at du kommer frem til den rigtige løsning for jer