Su og sygemeld hjælp :"(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej piger . 

Jeg står i den situtation jeg lige har mistet mit barn i uge 11, det var dødt i maven 

jeg gik på VUC men et sygemeld nu. Det var meningen jeg skulle færdig gøre det med eksamen i maj/juni men der tvivler jeg på jeg er tilbage igen . Jeg satser stærkt på og kunne starte op igen til nye hold i august , da der jo ikke er sygeeksamen på avu hold  

vil det så sige jeg ingen penge får til juli månede ? Eller ville jeg få det nu hvor jeg "fortsætter samme uddannelses sted efter sommerferien " 

hjælælp er virkelig stresset o har det SÅ dårligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej piger . 

Jeg står i den situtation jeg lige har mistet mit barn i uge 11, det var dødt i maven 

jeg gik på VUC men et sygemeld nu. Det var meningen jeg skulle færdig gøre det med eksamen i maj/juni men der tvivler jeg på jeg er tilbage igen . Jeg satser stærkt på og kunne starte op igen til nye hold i august , da der jo ikke er sygeeksamen på avu hold  

vil det så sige jeg ingen penge får til juli månede ? Eller ville jeg få det nu hvor jeg "fortsætter samme uddannelses sted efter sommerferien " 

Jeg tror du skal have en lægeerklæring fra lægen på din sygemeldning som su kontoret skal have. Du må endelig ikke melde dig ud af uddannelsen. 

Anmeld Citér

21. marts 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej piger . 

Det gør mig iøvrigt ondt 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Lul85

Du skal kontakte din studievejleder. Du vil ikke være berettiget til su hvis du ikke er aktiv- deltagende.

Din studievejleder vil på baggrund af din baggrundelse nok give dig orlov. 

I orlovsperioden kan du ikke modtage su, den sikre dig blot en forsat plads på studiet. 

Mht. forsørgelsesgrundlag under orlov vil du selv skulle stå for denne. Det er ikke muligt at søge kontanthjælp ved kommunen idet du forsat er tilmeldt en uddannelse under su reglerne. 

Kommunen kan under helt særlige omstændigheder undvige reglen, men det er ikke noget der ofte ses i praksis.

Håber du finder en løsning

Anmeld Citér

21. marts 2017

sandramor

Anonym skriver:

Hej piger . 

Jeg er godt nok på en videregående uddannelse så det er ikke sikkert at du reglerne omkring syge orlov er det samme.... men jeg blev på opfordring af min læge sygemeldt fra studiet i lidt over 7 mdr.....  Jeg kunne få SU i den periode jeg gik hjemme... men måske det er fordi det er en videregående uddannelse 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Anonym

Du kan godt være sygmeldt på Su, det kræver en læge erklæring samt at du bliver meldt til nye hold så snart det er muligt, (inden ferien til sommer) 

Du skal have en læge erklæring fra din læge, som koster 250 kr, derefter skal du udfylde en blanket på skolen mm... Sørg for at aflevere din lægeerklæring på kontoret så hurtigt så muligt, tag gerne en kopi til dig selv....  

At du ikke tænker du kan gå til eksamen til sommer er jo ret svært at bedømme for dig nu, og det vil jeg fraråde dig at nævne....

Vær obs på du skal ha været studiaktiv en måned inden sygemelding og ingen lægeerklæring ingen penge 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Anonym

Lul85 skriver:

Du skal kontakte din studievejleder. Du vil ikke være berettiget til su hvis du ikke er aktiv- deltagende.

Din studievejleder vil på baggrund af din baggrundelse nok give dig orlov. 

I orlovsperioden kan du ikke modtage su, den sikre dig blot en forsat plads på studiet. 

Mht. forsørgelsesgrundlag under orlov vil du selv skulle stå for denne. Det er ikke muligt at søge kontanthjælp ved kommunen idet du forsat er tilmeldt en uddannelse under su reglerne. 

Kommunen kan under helt særlige omstændigheder undvige reglen, men det er ikke noget der ofte ses i praksis.

Håber du finder en løsning

Ved "lovlig" sygemelding er hun fuldt ud berettet Su ved sygemelding såfremt hun har været studiaktiv inden og kan få en lægeerklæring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.