Hjælp til 1. fælles barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
6 svar
9 synes godt om
20. marts 2017

Lulu32

min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide i et år nu. Jeg har derfor kontaktet min læge for at høre om udsigterne til fertilitetsbehandling. Hun svarer at det er for egen regning, da jeg har to børn i forvejen. Min kæreste har ingen børn. Er der så slet ingen hjælp at hente?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2017

esioul

Lulu32 skriver:

min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide i et år nu. Jeg har derfor kontaktet min læge for at høre om udsigterne til fertilitetsbehandling. Hun svarer at det er for egen regning, da jeg har to børn i forvejen. Min kæreste har ingen børn. Er der så slet ingen hjælp at hente?  

Jeg er ret sikker på i kan få hjælp når ikke i har fællesbørn.

Anmeld Citér

20. marts 2017

LilleLy

Jeg er ret sikker på at man kan få hjælp til første fælles barn. Så det at du har to børn i forvejen burde ikke have betydning. Nu har du jo allerede været ved lægen, som har givet en anden info, så det hjælper jo nok ikke at spørge hende igen  Men prøv evt at ringe til en privat fertilitetsklinik og spørg dem. De burde da i hvert fald have styr på reglerne 

Anmeld Citér

20. marts 2017

Lulu32

Jeg har kun skrevet med lægen, ikke været deroppe. Det er en mulighed at hun ikke er opmærksom på at det er 1. fælles barn. Så jeg har skrevet til hende igen. Hendes første svar slog mig bare lige ud

Anmeld Citér

20. marts 2017

Thilde86

Det er gratis at få hjælp til 1. fælles barn, så uanset om I begge havde børn fra tidligere, så ville det stadig være gratis, når det er jeres første fælles barn. Med de nye regler er det endda også gratis at få hjælp til 2. fælles barn, hvis det drejer sig om inseminering (reagensglasbehandling er ikke gratis ved nummer 2 fælles barn).

Skal dog lige siges at det er behandlingen som er gratis, medicinen skal man selv betale, dog må det ikke overstige 3000 kr om året, så når man har brugt det på medicinen, så skal man ikke betale mere for det.

Anmeld Citér

20. marts 2017

kristina90

Lulu32 skriver:

I kan sagtens få hjælp! 

Er nr.2 fælles barn koster men ikke det første fælles ! 

Er selvfølgelig medicinen der koster men gør det for alle

Anmeld Citér

21. marts 2017

LilleLy

Thilde86 skriver:

Det er gratis at få hjælp til 1. fælles barn, så uanset om I begge havde børn fra tidligere, så ville det stadig være gratis, når det er jeres første fælles barn. Med de nye regler er det endda også gratis at få hjælp til 2. fælles barn, hvis det drejer sig om inseminering (reagensglasbehandling er ikke gratis ved nummer 2 fælles barn).

Skal dog lige siges at det er behandlingen som er gratis, medicinen skal man selv betale, dog må det ikke overstige 3000 kr om året, så når man har brugt det på medicinen, så skal man ikke betale mere for det.

Har du noget dokumentation på det?  Det kunne godt blive relevant for mig og jeg syntes ikke lige jeg kunne finde noget om det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.