Tredje fødsel vs. første og anden fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.384 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. marts 2017

AogA

Overskriften siger vist sig selv  Hvordan var jeres tredje fødsel vs. den første og anden fødsel? Hvornår fødte i i forhold til terminen? Hvor lang tid tog den? Og hvordan var fødslen? 

Og til jer som har født store børn.. Hvordan var størrelsen på nummer tre i forhold til de andre? Har født to store drenge, og er spændt på hvordan størrelsen bliver denne gang hvor vi venter en lille pige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2017

MorTil3+

AogA skriver:

Overskriften siger vist sig selv  Hvordan var jeres tredje fødsel vs. den første og anden fødsel? Hvornår fødte i i forhold til terminen? Hvor lang tid tog den? Og hvordan var fødslen? 

Og til jer som har født store børn.. Hvordan var størrelsen på nummer tre i forhold til de andre? Har født to store drenge, og er spændt på hvordan størrelsen bliver denne gang hvor vi venter en lille pige

Min 3 fødsel var 5 uger for tidligt, de andre var et par dage før termin. Nr1 dreng vejede 3740, nr 2 pige vejede 3090 og nr 3 dreng vejede 2470 så hvis han var blevet derinde de sidste 5 uger havde han også været omkring de 3700. Jeg føder børn ret hurtigt, den første tog 3 timer, nr 2 tog 1 time og 3 kvarter og nr 3 tig 3 kvarter. Og nr 3 var helt klart den værste fordi det gik så stærkt, besvimede flere gange, troede ikke jeg ville overleve fødslen. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min tredje fødsel var den bedste. 

Første fødsel 39,3 pige 56 og 3750 - fødsel varigheden: 14 timer - stjerne kikker- 4 sting

Anden fødsel 40,3 pige 56 og 3900 - fødsel varigheden: 2,45 timer - stjerne kikker - 2/3 grad syet en time efter fødsel.

Tredje fødsel 39 pige 56 og 4100 - fødsel varigheden: 15 timer - stjerne kikker men rutter til rigtig stilling til sidst- 3 sting 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Julemusen

Jeg har fået tre store drenge. Jeg er gået i fødsel af mig srlv alle tre gange med veer og fik taget vandet kort efter ankomst på sygehuset hver gang da jeg har haft en meget sej hinde som bare ikke ville briste.

Min første blev født 40+2, 23 timer med veer, 5 timer med aktiv fødsel og 2 timer med presseveer. Han var stjernekikker og havde den ene arm oppe over hovedet og meget svær at presse ud. Men det lykkedes. 3960 g. Han kradser hul på vejen ud og jeg måtte syes 8 sting. 

Nr to fødsel, 40+5 startede med hyppige veer fra start og varede 4 timer. Jeg fødte i vand 2 timer efter ankomsten til sygehuset. Ingen bristninger eller problemer undervejs. 4500 g. En meget nem og fantastisk fødsel hvor jeg selv tog i mod ham.

Tredje fødsel 40+0 startede også med kraftige og hyppige veer. Fra første ve til han var ude gik der 2 timer. Født almindeligt på briks, ingen bristninger eller lignende. 4350 g. Fødslen gik dog så stærkt at den lille bar helt blodsprængt i hovedet og blodkarrene i øjnene var sprunget, så det hvide var rødt. Han så forfærdelig ud. Det var en ok fødsel men jeg var i mange smerter da det bare gik så stærkt. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

CC79

Min første fødsel var den nemmeste da den fungerede helt af sig selv og tog 14 timer fra veerene startede. Min anden fødsel tog 23 timer fra vandafgang og mine veer var ineffektive og kunne dårligt få presset baby ud. Min tredie fødsel startede også med vandafgang men igen med uvirksomme veer. Havde dog algegrønt fostervand så hun skulle hurtigt ud og fik et befriende vedrop der fik fødslen til at køre. Så hun blev født kun 8 timer fra vandafgang. Frygter derfor min 4 fødsel giver samme veproblemer som de to sidste gange. Har dog fået lovning på et vedrop hvis mine veer ikke vil virke og det netop virkede så godt sidste gang. Min ældste dreng vejede 3366 g, min anden dreng vejede 3565 g og vores pige vejede 3155 gram men blev også født 12 dage før termin modsat drengene der var helt tæt på terminsdatoen.

Anmeld Citér

19. marts 2017

Xolia

AogA skriver:

Mine 4 fødsler startede "lige på og hårdt" med veer der gjorde ondt og Max 5 min imellem, nok nærmere 3 min :-) Tiden er fra veer der gør ondt.

1. 3.500g og knap 5 timer - dreng - 40+0

2. 3.138g og knap 5 timer - pige - 39+1

3. 3.738g og 2,5 timer - dreng - 40+1 sukkersyge 

4. 3.484g og 35 min - dreng - 39+9

Anmeld Citér

20. marts 2017

Mortilsnart4

AogA skriver:

1 fødsel tog 4 timer fra første ve til fødsel 

2 fødsel tog 3 timer fra første ve til fødsel 

3 fødsel 2 timer fra første ve til fødsel

4 fødsel akut kejsersnit pga sæde fødsel der først blev opdaget da vandet gik 

1 barn født 39+6 3020g 49cm pige

2 barn født 38+3 3490g 51 cm dreng 

3 barn født 39+4 3228g 50 cm pige

4 barn født 39+2 2625g 46 cm pige 

Anmeld Citér

20. marts 2017

Lul85

1. fødsel(pige) - 14 timer fra første ve - stjernekigger. vægt 2950 gram - født til termin.

2. fødsel(pige)-10 timer fra første ve - ansigtspræsentation - vægt 3050 gram - født til termin

3. fødsel(dreng)- 8 timer fra første ve - omvendt ansigtspræsentation - vægt 3345 gram. - 9 dage over termin

Anmeld Citér

20. marts 2017

lineog4

Min første fødsel var en langsom starter, havde 3 dage med ineffektive veer formodentlig fordi hun stod skævt. Da jeg endelig gik i aktiv fødsel gik der cirka 8 timer med vedrop og over en times presseveer. Min datter blev født 40+4, vejede 4040 og var 59 cm. Jeg blev syet en del, og de troede ringmusklen var sprunget 

min anden fødsel gik i gang med forvandet gik og veerne gik i gang af sig selv efter 7-8 timer. Havde veer i ca 1 1/2 før hun var ude. Havde vestorm - det er den fødsel jeg husker som mest smertefuld. Min datter blev født 40+4, vejede 4380 og var 54 cm. jeg fik to knuder og blev tjekket ekstra for nedsunket livmoder

min 3. Fødsel der blev jeg sat i gang med ved at få prikket vandet. Veerne gik i gang inden for 3-4 timer og jeg havde veer lige knapt to timer før min søn var ude. Kan slet ikke huske der gjorde ondt, måske fordi jeg mentalt var fraværende. Min søn blev født 40+4, han vejede 4780 og var 57 cm. Jeg gik slet ikke i stykker. Trods et enormt  stort hoved.

min 4. Fødsel der blev jeg sat i gang en uge over tid med stikpiller. Tog til fødegangen ved 2 tiden, jeg skulle komme ved den første ve pga de hurtige fødsler og pga der var ekstra obs pga min datters historie. Han er født 5 et eller andet. Fødslen med ham var meget anderledes men ikke  dårlig. Han blev født 41+1, vejede 4420 og var 55 cm 

Anmeld Citér

23. marts 2017

AogA

Tak for alle svar  Det er sjovt at læse folks erfaringer om fødsler her imens man venter  Glæder mig simpelthen så meget til at se hvordan denne her fødsel. bliver 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.