Hvor mange æggebægre har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
9 svar
10 synes godt om
19. marts 2017

Troldemommi

Vi har en lidt fjollet diskussion herhjemme, det er om æggebægre  hvor mange skal man have af sådan nogle , vi elsker et blødkogt æg om morgenen og vi spiser det som regel alle 4, men nu er det sket flere gange at vi har overnattende gæster og derfor har manglet 2-3 stykker.

Vi har før løst problemet ved at skiftes til at spise vores æg og dermed dele et æggebæger med en anden person, men det er jeg som værtinde ikke stolt ved.

Men min bedre halvdel syntes at det er okay, det sker jo ikke så tit vi har brug for dem...

ville i købe flere, eller lade folk dele??

håber i får en dejlig søndag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2017

Frk.S

Ha ha, ja sikke en diskussion. 

Jeg ville da helt klart bare købe et par stykker mere. Det er jo ikke noget man bliver ruineret af og de fylder heller ikke det vilde. 

Jeg har dem fra Rosendahl gran cru som bare stables som små tallerkner - så der gør det ikke den store forskel om man har 4 eller 8. Jeg tror i øvrigt vi har 12.... er ikke helt sikker, men deromkring. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Troldemommi skriver:

Vi har en lidt fjollet diskussion herhjemme, det er om æggebægre  hvor mange skal man have af sådan nogle , vi elsker et blødkogt æg om morgenen og vi spiser det som regel alle 4, men nu er det sket flere gange at vi har overnattende gæster og derfor har manglet 2-3 stykker.

Vi har før løst problemet ved at skiftes til at spise vores æg og dermed dele et æggebæger med en anden person, men det er jeg som værtinde ikke stolt ved.

Men min bedre halvdel syntes at det er okay, det sker jo ikke så tit vi har brug for dem...

Min veninde har flere æggebægre, og hun bruger de ekstra til f.eks. salt.

Det er nemt at lige hælde over i en større bøtte og skylle den hvis de skal bruge alle sammen.

Anmeld Citér

19. marts 2017

Troldemommi

Frk.S skriver:

Ha ha, ja sikke en diskussion. 

Jeg ville da helt klart bare købe et par stykker mere. Det er jo ikke noget man bliver ruineret af og de fylder heller ikke det vilde. 

Jeg har dem fra Rosendahl gran cru som bare stables som små tallerkner - så der gør det ikke den store forskel om man har 4 eller 8. Jeg tror i øvrigt vi har 12.... er ikke helt sikker, men deromkring. 

Det er også dem fra Rosendahl vi har, de er nemlig både fine og praktiske, men vi har kun 4, men tror vi skal en tur i Inspiration 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Ciss

Jeg har 5 almindelige - og så har børnene hver sine personlige. Det ene var en dåpsgave og det andet var en gave og blev giver med et påskeæg i.

Det tager ikke meget plass,  så jeg synes det er helt ok at have et par ekstra. Der er jo ofte lige, når man har gæster, at man gerne vil gøre lidt ekstra ud af morgenmaden.

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anpau

Troldemommi skriver:

Haha, sikke en sød én. Jeg ville da bare købe nogle flere - det koster jo nærmest intet (med mindre I er "den royale type" og alt skal være blåt ). Vi har vel en 6-8 stykker, og vi er altså kun to voksne. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Troldemommi skriver:

Jeg ville købe flere hvis I står i den situation jævnligt. 

Herhjemme har vi vist nok 3 stk. Men vi er også kun 2 voksne og 1 barn. Vores datter har først for nylig begyndt at interessere sig for sådan æg i bægre.  

Anmeld Citér

19. marts 2017

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Vi har 6. stk. Bruger aldrig dem alle samtidig. Det er dem der ligner en mini udgang af margrethe skåle, jeg synes de er vildt søde og fås i mange farver. Dit indlæg har forøvrigt givet mig helt vildt lyst til blødkogt æg, og jeg har netop smidt et par stykker i æggekogeren 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Troldemommi

Frederikke80 skriver:

Vi har 6. stk. Bruger aldrig dem alle samtidig. Det er dem der ligner en mini udgang af margrethe skåle, jeg synes de er vildt søde og fås i mange farver. Dit indlæg har forøvrigt givet mig helt vildt lyst til blødkogt æg, og jeg har netop smidt et par stykker i æggekogeren 

De smager altså også dejligt 

Anmeld Citér

19. marts 2017

B&J

I har 4 stk men kun mig det spiser det, kan dog være set kommer senere at der er flere der vil spise det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.