Anonym skriver:
Man skal kan stole på sin partner, når man er i et fast parforhold, men det er lidt ligesom jeg hælder mig til begge sider altså med at jeg stoler på ham men ikke altid. min kæreste har skrevet med en anden kvinde (veninde) og han har spurgt mig om det var ok at han skrev med hende, da jeg også skriver med mine venner (fyre) dog skal det lige siges at jeg også har veninder jeg skriver med selvfølgelig, og man skriver jo kun som venner ik andet.
men der imod min kæreste havde jeg faldet lidt mistanke efter han har meget mobilen ved sig og brugte den en del, tjekkede jeg hans mobil, selvom det er privat for ham, ligesom min mobil er privat for mig, men alligevel har jeg ikke noget imod at han tjekke den da jeg ikke har noget at skjule, det havde han så, min kæreste og veninden havde skrevet sammen i noget tid over mobilen og fandt så ud af at de havde sendt hjerter, kys- smeylie osv, og hvor meget han ville være for hende fra 10-100 og sådan som smukke, søde og hvad de skulle hvis de var sammen, og hun havde skrevet at det hyggeligt når de ses sammen, og de havde skrevet sammen om det var ok at de skrev sådan sammen om jeg sagde noget til det, hvor min kæreste så havde svaret hende tilbage at jeg skriver også med andre, så det havde jeg ikke noget imod, og jeg viste jo ikke de skrev sammen, for mig virker det bare ligesom de måske skulle til og ha noget kørende, han har også sagt til mig at han er lidt vild med hende, (What?? men heldigvis vil han kun mig sagde han så, jeg har bedt ham om at de ikke skal ha kontakt sammen når det forgår sådan, som de skriver sammen, ved godt at det er nok mega underligt at jeg sådan skal blande mig i hvad han skal.. og allerede igen har jeg opdaget at han skriver med en anden nu, xy, og bemærkede i at der stod i en samtale at et eller andet med at håbede på det blev mere end venner, og i mange af beskederne står der søde....
mig og kærsten venter et barn sammen, og jeg er så glad for ham, har sagt til han at jeg ikke vil miste ham, for han betyder virkelig meget for mig vil ikke ønske mig en anden, for vil KUN ha ham.. men er bange for at han bliver ved med at skrive sådanne beskeder med andre.

Det er svært at svare på, når jeg ikke kender din kæreste. Jeg har en del mandlige venner og kolleger, hvor søde, prinsesse og blinke smileyer bare er en del af jargonen, og de mener intet med det. En anden mulighed er, at han er nervøs og skræmte over snart at skulle være far og derfor reagerer ved at søge bekræftelse ude i byen, dog uden at gøre yderligere.
Problemet ved, at du tjekker hans mobil er, at du nu sidder med brudstykker af information, som bekymrer dig. Du kan ikke bruge den information du har fået til noget, medmindre du er villig til at fortælle ham, at du har snuset i hans mobil (igen?).
Jeg tror du skal beslutte dig for enten at stole på ham og dermed også tro på, at det du har set er harmløst og så lade den ligge, eller at gøre op med dig selv du ikke stoler på ham, konfrontere ham og være klar til at tage konsekvensen hvis du har ret.