Skifte børnehave eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej piger 

har brug for hjælp/råd

min 3 årige datter går i en integreret institution men jeg kan mærke på hende at hun er meget ked af det og overtræt hver dag. 

Selv pædagogerne siger der er meget larm i stuen og mange børn med særligt behov, så der er ikke tid til alle. 

Min datter bruger klap i en Time hver dag hvilket gør at hun bliver ofte træt efter. Hun siger selv der er meget larm i børnehaven og pædagogerne råber meget .

jeg er i tvivl om jeg skal flytte hende til en privat børnehave ved navn blæksprutten i århus eller lade hende være her... privat børnehaven er få børn og faste pædagoger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2017

Goggelogge

Anonym skriver:

Hej piger 

har brug for hjælp/råd

min 3 årige datter går i en integreret institution men jeg kan mærke på hende at hun er meget ked af det og overtræt hver dag. 

Selv pædagogerne siger der er meget larm i stuen og mange børn med særligt behov, så der er ikke tid til alle. 

Min datter bruger klap i en Time hver dag hvilket gør at hun bliver ofte træt efter. Hun siger selv der er meget larm i børnehaven og pædagogerne råber meget .

jeg er i tvivl om jeg skal flytte hende til en privat børnehave ved navn blæksprutten i århus eller lade hende være her... privat børnehaven er få børn og faste pædagoger. 

Jeg ville helt sikkert skifte.

hun skal ikke være ked af det og lyder som om at hun hsr mere brug for ro og tryghed 

Anmeld Citér

15. marts 2017

JustMe123

Hvis din datter ikke trives i den børnehave og pædagogerne skubber det hen, jamen så ville jeg skifte til en anden, hvor der er. 

Anmeld Citér

15. marts 2017

Kay

Du skal helt klart reagere på at din datter ikke trives  og hvis du føler der ikke bliver hørt hvad du siger i institutionen så kunne du forsøge med et møde med ledelsen eller at skifte institution... jeg ville (og har allerede) reageret på når der er noget "galt" i forhold til institutionen 

Anmeld Citér

16. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej piger 

har brug for hjælp/råd

Hvis hun siger at pædagogerne råber meget så ville jeg skifte. 

Er selv pædagog og arbejder i en institution med en del udsatte børn og råben kommer man altså ingen steder med - så er det da klart at børnene også larmer. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jet er lige lidt nysgerrig - men når de nu selv siger at der er meget larm - hvad siger de så ift. tiltag de har forsøgt/vil forsøge for at ændre på det? 

Og det med at de har mange børn med særlige behov - alle børn har særlig behov, måske med forskellig grad, men et barn har behov for mere voksenkontakt end andre, et barn har behov for særlig sproglig indsats, et barn har behov for hjælp til at komme ind i relationer, et barn har behov for at hjælpes til at udtrykke sine følelser/frustrationer på anden vis end at slå, et barn der skal hjælpes til ikke at blive misforstået osv. Osv. 

Så jo nogle børn kan i perioder "fylde" mere end andre, men der skal stadig være en bevidsthed om hvordan de forskellige børn trives i børnehaven, og en lille ting som at din datter synes der larmer for meget og hun derfor bliver enorm træt, burde de godt kunne løse relativt hurtigt. Måske ved selv at ændre tonen hvis de råber meget. 

Er der nogle faste rutiner? Er der planlagte aktiviteter? Eller er det fri leg der fylder det meste af dagen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.