Hej
Jeg vil gerne høre om alle børne skal starte i før sfo
Hvis man har en pige hjem som ikke går i børnehave skal hun starte i førsfo
Trines svar
Hej
Der er stor forskel fra skole til skole om der tilbydes "Før-sfo". Oftest er det de kommunale skoler der også har en sfo tilknyttet der tilbyder førsfo. Hvor i mod private skoler ofte starter direkte i skolen.
Der er mange fordele ved at starte i en førsfo.
- Din datter lære sine klassekammerater at kende via leg. Der er ansat pædagoger i sfoén og deres vigtigste opgave er at hjælpe børnene med at danne gode relationer med hinanden.
- Din datter lære skolen at kende ved langsom at blive introduceret til den i stedet for at starte direkte.
- Særlig når din datter ikke har gået i børnehave er det utrolig vigtigt at hun kommer i sfo så hun kan vænne sig til at hun skal op på et bestemt tidspunkt hver dag.
- At hun skal forholde sig til mange forskellige børn.
- At hun skal forholde sig og lære at respektere andre voksne end sine forældre/familie.
- Og at hun lære de sociale spilleregler der findes i de danske institutioner.
Derfor vil jeg til en hver en tid anbefale dig at lade din datter starte i førsfo, hvis du har mulighed for det.
Og hvis det ikke er muligt så kom til alle de arrangementer som skolen tilbyder.
Jeg ønsker dig og din datter held og lykke med skolestarten.
Mange hilsner
Trine
www.naturligopdragelse.dk
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér