Ansøgninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. marts 2017

Moar2011

Hej herinde, 

er der nogen herinde der er gode til ansøgninger og en pæn og spændene måde at stille den op på? 

Evt nogen der vil hjælpe eller sende ens ansøgning til mig, som jeg kan få ideer fra  

jeg søger job i den samme virksomhed igen, som jeg er vikar i, har i nogen ideer og råd som i synes jeg skal have med på vejen 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2017

Moar2011

slet ingen, der har en masse gode ideer?

Anmeld Citér

15. marts 2017

MiniMe2005

Prøv at kigge på din fagforenings side. De har ofte guides til den gode jobansøgning. Det er forskelligt, hvad man vil have i de forskellige brancher. 

Men helt generelt ville jeg undgå skabeloner. Hellere skrive fra bunden hver gang. Der er ikke noget værre en ansøgninger, hvor flere afsnit tydeligvis er kopieret eller standard. Og fokuser på de resultater, du har opnået og ikke kun dine opgaver. Og kom med foreslog til, hvordan du vil løse de udfordringer eller opgaver, de præsenterer i opslaget. Hvis de ikke skriver noget konkret, så ring til dem og spørg ind til opgaverne (men KUN hvis der intet står i opslaget).

Held og lykke :-)

Anmeld Citér

15. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min erfaring siger:

selve ansøgning på højest 1 side, hvor du fortæller kort om dig selv.

hvad du ka tilbyde jobbet og om hvorfor du brander for jobbet. Gi exempler på dine stærke sider i forhold til dit kendskab til firmaet, nu du søger internt.

Ungå klichéer.

1 side med dit CV.

Og sidst men ik mindst, dine udtalelser fra tidligere jobs. Evt vedlæg en udtalelse fra din chef, når nu det er samme firma du søger i. Vh stine

Anmeld Citér

16. marts 2017

Moar2011

MiniMe2005 skriver:

Prøv at kigge på din fagforenings side. De har ofte guides til den gode jobansøgning. Det er forskelligt, hvad man vil have i de forskellige brancher. 

Men helt generelt ville jeg undgå skabeloner. Hellere skrive fra bunden hver gang. Der er ikke noget værre en ansøgninger, hvor flere afsnit tydeligvis er kopieret eller standard. Og fokuser på de resultater, du har opnået og ikke kun dine opgaver. Og kom med foreslog til, hvordan du vil løse de udfordringer eller opgaver, de præsenterer i opslaget. Hvis de ikke skriver noget konkret, så ring til dem og spørg ind til opgaverne (men KUN hvis der intet står i opslaget).

Held og lykke :-)

Har dy evt. forsalg på en ansøgning, som du vel dele? Eller evt. har lyst til at gi mig feedback på det udkast jeg har lavet  

Anmeld Citér

16. marts 2017

Moar2011

StineW79 skriver:

Min erfaring siger:

selve ansøgning på højest 1 side, hvor du fortæller kort om dig selv.

hvad du ka tilbyde jobbet og om hvorfor du brander for jobbet. Gi exempler på dine stærke sider i forhold til dit kendskab til firmaet, nu du søger internt.

Ungå klichéer.

1 side med dit CV.

Og sidst men ik mindst, dine udtalelser fra tidligere jobs. Evt vedlæg en udtalelse fra din chef, når nu det er samme firma du søger i. Vh stine

Har du evt, en ansøgning jeg må se? eller har du lyst til at give feedback på den jeg har lavet   

Anmeld Citér

19. marts 2017

BeKath

Hejsa

Jeg vil gerne hjælpe dig med din ansøgning. Jeg har virksomheden Coverletter.dk, hvor vi blandt andet hjælper med at udarbejde ansøgninger til specifikke stillinger.

Sig endelig til, hvis du tænker, det kunne være relevant

Anmeld Citér

19. marts 2017

Moar2011

BeKath skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne hjælpe dig med din ansøgning. Jeg har virksomheden Coverletter.dk, hvor vi blandt andet hjælper med at udarbejde ansøgninger til specifikke stillinger.

Det må du rigtig gerne, rigtig mange tak

Anmeld Citér

20. marts 2017

Moar2011

BeKath skriver:

Hejsa

hvordan fungere det ?

Anmeld Citér

20. marts 2017

BeKath

Hej igen,

Jeg sender dig lige en besked  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.