8 uger!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
5 svar
6 synes godt om
13. marts 2017

hautecouture

Lili rundede de 8 uger i lørdags og der er bare knald på  Men hun er selvfølgelig ligeså skøn som altid  Da vores ældste datter var flaskebarn som lille blev jeg helt ekstatisk da amningen begyndte at køre med lillesøster - det varede dog kort. Forstår slet ikke folks begejstring og "helliggørelse" af amningen. Jeg synes det er hårdt, kontakten er dårlig, nærheden er begrænset, svamp kommer og går og keg føler mig oftest reduceret til eb malkemaskine. Er SÅ træt af det  Men udover det så er det skønt at være nybagt mor igen - og vores store pige er fantastisk. Selvom det absolut ikke var planen, at det skulle være 5 år mellem dem, så er jeg faktisk virkelig glad for det nu Og så lige et spørgsmål: havde I baby med da I var til eftertjek (8 uger) hos lægen? Har ikke rigtigt pasningsmulighed, men kan man tillade sig det? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2017

Cassandra

hautecouture skriver:

Lili rundede de 8 uger i lørdags og der er bare knald på  Men hun er selvfølgelig ligeså skøn som altid  Da vores ældste datter var flaskebarn som lille blev jeg helt ekstatisk da amningen begyndte at køre med lillesøster - det varede dog kort. Forstår slet ikke folks begejstring og "helliggørelse" af amningen. Jeg synes det er hårdt, kontakten er dårlig, nærheden er begrænset, svamp kommer og går og keg føler mig oftest reduceret til eb malkemaskine. Er SÅ træt af det  Men udover det så er det skønt at være nybagt mor igen - og vores store pige er fantastisk. Selvom det absolut ikke var planen, at det skulle være 5 år mellem dem, så er jeg faktisk virkelig glad for det nu Og så lige et spørgsmål: havde I baby med da I var til eftertjek (8 uger) hos lægen? Har ikke rigtigt pasningsmulighed, men kan man tillade sig det? 

Hvor er hun bare kær

Jeg havde min søn med - havde ikke mulighed for at få ham passet og det gik fint

Anmeld Citér

13. marts 2017

2721

hautecouture skriver:

Ja, både min store dreng på 6 år og baby

Anmeld Citér

13. marts 2017

AnoMom

Smukke piger

amning forstår jeg heller ikk at folk synes er så fantastisk. Jeg hadede det og skal heller ikk amme næste barn. 

Jeg havde min søn med. Mens jeg blev undersøgt passede sekretæren ham.

Anmeld Citér

13. marts 2017

MiniMe2005

Jeg havde også min søn med.

Jeg ammer stadig min søn på 10 måneder, og jeg elsker det. Jeg glæder mig også til at få min krop igen, men jeg har nydt hvert et sekund! Men jeg har heller ikke haft de store problemer som svamp og sådan. 

Det er hårdt at amme, og det tager tid. I starten kunne det godt tage en time ad gangen, og han spiste gerne mindst hver anden time. Men det var jeg indstillet på fra starten. Jeg er i hvert fald glad for at amme, og at det overhovedet lykkedes. Det er jo desværre ikke en selvfølge.

Nu er det ren hygge for os begge, men jeg indrømmer da også, at jeg glæder mig til at få min krop for mig selv igen.

Anmeld Citér

13. marts 2017

Celine89

Det ER skide hårdt at amme, og jeg forstår heller ikke, at mange åbenbart synes det er ihhh og åhhh så fantastisk. Jeg ammer fordi det er det bedste for mine børn, og ikke fordi jeg synes det er det mest vidunderlige i verden (selvom det selvfølgelig ofte er meget hyggeligt). Jeg følger sundhedsstyrelsens anbefalinger og fuldammer til 6 mdr. og delvist til 1 år. Med første barn stoppede jeg amningen på hendes et års fødselsdag, der mente jeg bestemt, at jeg havde gjort min pligt. Så du er ikke alene.

Jeg har dog fra meget tidlig alder vænnet begge børn til, at kunne tage en flaske også, så jeg trods alt kun få lidt tid for mig selv, hvis behovet opstår - det synes jeg virkelig er guld værd. Jeg er pt. ved at planlægge min første bytur efter fødslen, og det er skønt at kunne det, selvom lillesøster kun er 10 uger og fuldammes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.