slankekur - en god støtter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2017

Anonym trådstarter

Min kære mand ved godt han vejer 15kg for meget, men han eeeelsker mad og gerne det fede, samtidigt ved han også godt at det seksuelt også ligger en dæmper for forholdet.

men han kan simpelthen ikke tage sig sammen, hjernen og munden siger at "nu skal det være" m.m. men ryggraden gør ingenting.

han spiser meget og hurtigt ved hver måltid, og han tænker ikke over det.

hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham?

har i andre råd?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Min kære mand ved godt han vejer 15kg for meget, men han eeeelsker mad og gerne det fede, samtidigt ved han også godt at det seksuelt også ligger en dæmper for forholdet.

men han kan simpelthen ikke tage sig sammen, hjernen og munden siger at "nu skal det være" m.m. men ryggraden gør ingenting.

har i andre råd?  

Her er det mig der er den tykke  så min mand støtter mig ved at lave sund mad. Opfordre mig og ungerne til en god lang tur. måske kan du bruge det til noget ? Selv er han fitness fan i ca 15 år. Han træner 4-5 gange om ugen. 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Prøv at portionsanrette hver tallerken, lad ikke maden stå på bordet 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

har i andre råd?  

Jeg syntes det kommer helt an på hvorfor du vil hjælpe ham, er det fordi han gerne vil hjælpes eller fordi du syntes han er for tyk?

Min mand vejer også pt. for meget, Men han ville tabe sig, altså uden jeg havde kommenteret det, så han meldte sig til et vægttabskursus, og jeg støtter med at lave mad og spise det samme som ham

Men hvis din mand ikke er der endnu, kan du ikke presse ham, men blot fortælle ham, at du elsker ham uanset hvad - hvis du altså gør det?

Efter min mening skal man passe enormt meget på, med at pressefolk ud i et vægttab, medmindre det er farligt for dem, og 15 kg er efter min mening ikke farligt for din mands helbred, Det kan dog blive farligt hvis han bliver ved med at tage på.

Anmeld Citér

14. marts 2017

Leneur

Jeg er også tyk og igang med en livsstilsændring som jeg kalder det og det der virker for mig er at portionsanrette min tallerken i køkkenet. Halvdelen til grøntsager 1/4 til kød og 1/4 til ris, pasta og kartofler. Plus en mindre tallerken, så portionen virker større end den er og husk det kun er en portion. Jeg har også fundet ud af at nogle grøntsager mætter mere end andre, bla. diverse kåltyper, så det er dem jeg hovedsagligt tilbereder, så sørger jeg for at have et lille snack-kit med i min taske, lidt nødder, hjemmebagt knækbrød, frugt eller gnavegrønt og nogle lakridspastiller, fordi at hvis jeg kan nuppe sådan en i ny og næ, er det bedre at sutte den i stykker, fremfor at købe kage, slik og chokolade. Så har jeg et synde måltid om ugen hvor det som regel er med en god sovs til min mad, da det er det jeg savner mest. Jeg bliver aldrig fanatisk, tænker kun over hvad jeg putter i munden, for i min optik, skal der også være plads til lidt hygge, så længe det ikke tager overhånd og her går det da stille og roligt fremad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.