Erfaring med hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. marts 2017

A-1995

hej! Jeg overvejer at få lagt en hormonspiral op da vi ikke ønsker flere børn men nu er jeg blevet i tvivl da jeg har hørt så mange skrækhistorier om uren hud, dårligt humør, vægtøgning, konstant blødning osv efter den er lagt op og det magter jeg altså ikke... 

hvad er jeres erfaringer med hormonspiral?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2017

C85

A-1995 skriver:

hej! Jeg overvejer at få lagt en hormonspiral op da vi ikke ønsker flere børn men nu er jeg blevet i tvivl da jeg har hørt så mange skrækhistorier om uren hud, dårligt humør, vægtøgning, konstant blødning osv efter den er lagt op og det magter jeg altså ikke... 

hvad er jeres erfaringer med hormonspiral?

Jeg havde pletblødninger on/off i ca. 1/2 år og var virkelig træt af det, men efter det artede det sig og min menstruation blev meget svag. Meget stor kontrast for mig, da jeg altid har blødt kraftigt og længe - det var klart en fordel! Havde den ca i to år og fik den kun taget ud, da jeg ønsker barn. 

Når jeg engang er færdig med graviditet forestiller jeg mig klart, at jeg skal have en hormonspiral igen. Jeg oplevede ingen andre bivirkninger end pletblødning.

Anmeld Citér

13. marts 2017

CBbaby

Jeg fik en den 18 januar 2016. Den 13 april testene jeg positiv. Var til mange blodprøver og scanninger og var blevet gravid på hormonspiral. Aborterede dog - og blev gravid igen og Aborterede igen. Som lægen sagde "ja, den gør jo sit arbejde. Bare meget forsinket" 

Jeg blødte fra januar til til januar i år med mens - dog en smule mindre end normal efter Ca 6 måneder. Nu her et år efter, er alt blødning ophørt. 

Jeg tester stadig med graviditest i ny og næ, for jeg stoler ikke helt på min krop eller spiral ��

Jeg er først blevet glad for den her et år efter men tror også, at jeg er et særtilfælde. Min søster er glad for sin (den samme) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.