hmm øv øv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg bure være glad for jeg skulle gerne få penge tilbage i skat.. (23 tusind) 

Desværre er jeg på kontanthjælp, så jeg får ikke noget ud af det. Fordi det tæller med som formue

Det er lidt forvirrende men min situation har været sådan:

Jeg lider af borderline, og har ikke været i stand til at har nået job. (Det er først for nyligt jeg er kommet ordentligt i behandling så håber på at jeg inde for en overskuelig fremtid vil være i stand til det )

Min ex mand har haft mit fradrag fordi jeg har haft en så dårlig periode at jeg ikke har kunne klare at være i systemet. 

i slut September valgte min ex at han ikke kunne klare mere og valgte at gå sin vej (vi havde været sammen i 9 år). 

Jeg søgte uddannelseshjælp i start oktober, men da jeg fik den i slut oktober havde jeg ikke fået mit fradrag endnu, og der var derfor betalt fuld skat. Jeg ringede ind til skat, men fik af vide at det rettede de automatisk. De havde heller ikke rettet det i november eller december men først i det nye år. 

De fjerner så retten til deling af skattefradraget hele år 2016 så min ex mand har haft for højt fradrag.

Så for at jeg kunne få det til at hænge bare sådan lidt sammen lånte min ex mand mig 17000. og jeg forventer at han får et skattesmæk han regner med at jeg også skal betale tilbage 

så kommer nok til at stå med et lån til min ex mand på 22 tusind, samtidig med at jeg har en su gæld på 70 tusind. og indtil nu har jeg ikke kunne være i aktivering mere ind 4 timer om ugen. (så er der sQ lang vej til at kunne betale det tilbage, når man samtiddig skal forsøge 3 børn)

Og ved godt at jeg ikke burde være ked af det, når det er andre der betaler for at vi kan leve. Men jeg kan alligevel ikke lade være med at blive lidt nedtrykt og ked af det.

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette indlæg. Havde bare brug for at få det ud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2017

Abracadabra

Du må kontakte din sagsbehandler - der må findes en løsning, så din eksmand kan få sine penge og du ikke bliver straffet for at betale din gæld.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du må kontakte din sagsbehandler - der må findes en løsning, så din eksmand kan få sine penge og du ikke bliver straffet for at betale din gæld.

Det har jeg også planer om men hvad jeg kan læse på nettet skal jeg ikke gøre mig nogen forhåbninger.

Anmeld Citér

11. marts 2017

sommerfuglen82

Mener at du må få de 10.000 kr af dem, resten tager de...
Sådan var det for min bror sidste år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.