Rejse med baby på 3 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts 2017

RL2017

Hej

Min mand skal en uge til Spanien med sit arbejde, og jeg er i tvivl om hvor vidt vores datter og jeg skal tage med. Vores datter vil være 3 uger, når vi evt. tager af sted. 

Vi har bestilt pas til hende, så vi har muligheden for at tage beslutningen indtil dagen før afrejse.

Jeg søger gode råd og erfaringer med at rejse med sådan en lille størrelse, både som argumenter for at tage af sted, eller argumenter for at det er bedst at blive hjemme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2017

Miti's mama

Jeg rejste langt med min første da hun var lige over 4 mdr (24 timers tur). Det var fint nok, men et hyr at komme igennem sikkerhedskontrollen (vi havde en autostol og en klapvogn den kunne klikkes på), da det hele skal skilles ad og gennem skanneren, og mad osv skal testes (det er sef kun hvis du ikke ammer). Men hun var dejlig nem og sov i flyet. Dog vil jeg stærkt anbefale at du får den lille til at sutte når i lander og letter, så er der ikke noget med propper i ørene. Og så er der desuden sjældent pusleplads i de mindre fly som flyver indenfor Europa. 

Dog skal du være opmærksom på at den lille vil have større chance for at støde på nogen der ikke er vaccineret mod mæslinger/polio/kighoste/mv når i flyver og skal igennem lufthavnene...

Anmeld Citér

10. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det er ret tidligt at rejse med en så lille men da vores var 1 måned tog vi på 5 dages vandretur i sommerlandet. 

Hun vil formentlig sove det meste af tiden så det skal være for din skyld. Hvis det medfører stress skal du ikke tage afsted ligesom amning mv skal køre fuldstændig. 

Hav baby i en vikle i lufthavnen 1000 gange nemmere end barnevogn. 

Husk at have styr på forsikring at hun er skrevet på alle policer mv

tag det hele på babys præmisser hvis hun har brug for ro så bliv på værelset også hvis varmen generer. 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Muffinmus

Generelt er børn ofte ok at rejse med når de hverken kan gå eller kravle.

Vores har dog været omkring 16 uger. 

Men tjek flyselskabet i vil rejse med, enkelte har regler for hvor gamle de skal være.

Anmeld Citér

11. marts 2017

RL2017

Tak for jeres svar.

Ja, det store spørgsmål er om det vil være mest stressende at blive hjemme alene eller tage med. Amning kører fint og der er ikke nogen problemer. Aftalen var at min mand ikke ville tage af sted, hvis der var nogle problemer herhjemme overhovedet. Men det er stadig en svær beslutning, synes jeg.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville personligt blive hjemme  
Jeg skal selv rejse ret tidligt efter fødslen, omkring to måneder efter, men tre uger lyder ret uoverskueligt. Ikke så meget på grund af barnet, men din komfort. 

Anmeld Citér

11. marts 2017

2721

Jeg ville blive hjemme, men jeg vægter også ri og amning meget højt den første tid og er hende der siger nej til barselsbesøg osv fordi jeg har brug for den ro til at lærer baby at kende

Anmeld Citér

14. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
RL2017 skriver:

Tak for jeres svar.

Ja, det store spørgsmål er om det vil være mest stressende at blive hjemme alene eller tage med. Amning kører fint og der er ikke nogen problemer. Aftalen var at min mand ikke ville tage af sted, hvis der var nogle problemer herhjemme overhovedet. Men det er stadig en svær beslutning, synes jeg.

Tag afsted det skal nok gå og det er det du har lyst til ellers ville du slet ikke skrive tråden. 

I værste fald kan i være hjemme i løbet af få timer. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

HPH

RL2017 skriver:

Hej

Min mand skal en uge til Spanien med sit arbejde, og jeg er i tvivl om hvor vidt vores datter og jeg skal tage med. Vores datter vil være 3 uger, når vi evt. tager af sted. 

Vi har bestilt pas til hende, så vi har muligheden for at tage beslutningen indtil dagen før afrejse.

Jeg søger gode råd og erfaringer med at rejse med sådan en lille størrelse, både som argumenter for at tage af sted, eller argumenter for at det er bedst at blive hjemme.

Vi havde vores med på camping da hun var 16 dage. Men da hun var 3 uger startede alle mave problemerne. Jeg havde været ked af ikke at være i DK på det tidspunkt.

ellers ville jeg klart gerne med til Spanien.

Anmeld Citér

14. marts 2017

Mamalou

Personligt ville jeg også blive hjemme. Jeg tror nemt det kunne blive stressende, og det ud over er ro vigtigt omkring sådan en lille størrelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.