Opstart i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.578 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts 2017

Anonym trådstarter

Min søn skal starte i børnehave om 3 uger. Vi var på besøg derhenne idag så min søn lige kunne se stedet osv og han hyggede sig og legede. Jeg fik nogle forskellige informationspapirer osv. 

Så sagde de at vi bare skulle komme kl 9 hans første dag.. 

altså, skal man ikke til en form for opstartsmøde eller noget? De aner jo ikke noget om mit barn fordi han har været derhenne og lege en gang? ��

Andre der ikke skulle til opstartsmøde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2017

Guldlok88

Jeg var heller ikke til opstarts møde  

Anmeld Citér

10. marts 2017

esioul

Anonym skriver:

Min søn skal starte i børnehave om 3 uger. Vi var på besøg derhenne idag så min søn lige kunne se stedet osv og han hyggede sig og legede. Jeg fik nogle forskellige informationspapirer osv. 

Så sagde de at vi bare skulle komme kl 9 hans første dag.. 

altså, skal man ikke til en form for opstartsmøde eller noget? De aner jo ikke noget om mit barn fordi han har været derhenne og lege en gang? ��

Andre der ikke skulle til opstartsmøde?

Proceduren for opstart er vidt forskellig.

Hos os afholder der først samtale efter 3 mdr i institutionen 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Anonym trådstarter

Jamen følte i det var okay uden den samtale? Tænker at de jo slet intet kender til barnets personlighed? ��

Hørte ikke noget om en samtale efter 3 mdr men det kan da godt være der er det..

Anmeld Citér

10. marts 2017

Karina84

Ellers plejer der at være en overlevering med TOPI, mellem fx. dagplejer og børnehave. Så de på den måde ved lidt om dit barn inden. Det er eller var der i hvert fald i vores kommune.

OG de skal nok hurtigt lære dit barn at kende, de har prøvet det 1000 gange før 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Ellers plejer der at være en overlevering med TOPI, mellem fx. dagplejer og børnehave. Så de på den måde ved lidt om dit barn inden. Det er eller var der i hvert fald i vores kommune.

OG de skal nok hurtigt lære dit barn at kende, de har prøvet det 1000 gange før 

Det er der desværre heller ikke da dagplejen og bærnehave ligger langt fra hinanden og det er ikke den børnehave som dagplejen "hører til "

Anmeld Citér

10. marts 2017

Karina84

Anonym skriver:

Det er der desværre heller ikke da dagplejen og bærnehave ligger langt fra hinanden og det er ikke den børnehave som dagplejen "hører til "

Det prøvede vi også med den første, men det var nu ikke nogen hindring for at mødes alligevel. Eller i hvert fald tage den over telefonen...

Anmeld Citér

10. marts 2017

klmf

Jeg var med nogle timer de første par dage og så var han der selv nogle timer nogle dage og så startede jeg på arbejde. Der var ikke noget møde. De lærte ham hurtigt at kende og syntes ikke det var noget problem. 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Anonym

Da min ældste startede, fik vi et langt skjema,  da vi mødre op den første morgen. Så imens hun legede,  sad jeg og udfyldte det. Det var alverdens spørgsmål om barnet. Det leverede jeg så, og så sagde de, at hvis jeg kom i tanke om andre ting, de burde vide eller hvis der var noget, jeg gerne ville snakke om, kunne jeg bare ringe dem.

Anmeld Citér

10. marts 2017

Anonym

jeg er pædagog i en børnehave, og vi har altid samtaler med det pågældende barns forældre inden opstart, uanset om det kommer fra vores egen vuggestue ( så hedder det overflytningssamtale ) eller barn udefra... Vi syntes det er så vigtig at få information fra forældrene om deres barn, da det jo er dem der kender deres børns aller bedst.. så ja, fra mit synspunkt, lidt underligt ikke at have en " samtale", men igen det er meget forskelligt fra institution til institution... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.