Venepumpeøvelser - hvilke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts 2017

Pianisten

Æv, æv, æv - har indtil videre været en meget heldig gravid, som har kunne sove igennem hele natten, uden at vågne. I takt med at jeg så er gået ind i tredje trimester er jeg begyndt at vågne med de ondeste lægkramper, hvor der ikke er nogen anden vej udenom end at springe hurtigt ud på gulvet og strække ud (hvilket altid er lidt af en udfordring, fordi jeg også er begyndt at sove med puder under maven/mellem benene og i ryggen) . Led meget af det da jeg var teenager og havde vokseværk, men har ikke set skyggen af de kramper siden jeg var 14-15 år. Har læst at venepumpeøvelser og udstrækninger inden sengetid skulle være godt - men jeg er ikke sikker på hvilke øvelser det præcis dækker over? Kan I forklare/illustrere nogle gode nogen for mig?
Spurgte min jordemoder, og hun sagde bare at jeg skulle gå flere ture - går i forvejen en tur på 3 km om dagen, men bruger så også 4 timer på at køre i tog og har et stillesiddende arbejde, så måske de udligner hinanden 

Har læst at en god øvelse er at sidde på en stol og strække benene ud, så man kan vippe frem og tilbage med fødderne - det forsøger jeg nu på, men jeg tager gerne imod flere gode øvelser  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Måske fly strømper kunne afhjælpe hvis du kan holde dem ud.  Hvis du går og står meget. 

Hæv ben enden lidt.  Altid benene op. Obs at du ikke lukker / klemmer i lysken.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.