Anonym skriver:
Nu har jeg lige brug for et godt råd, eller høre om andre oplever det samme.. min ældste søn på knap 3 år er begyndt at sige at far slår, mormor slår, far slår lillebror osv. Hvis lillebror græder så siger han "far må ikke slå lillebror" hvilket han ALDRIG har gjort. Hvis han er blevet sur på sin far eller nogengange også mormor, kommer han løbende ud til mig og siger at far/mormor har slået ham! I flere situationer har der også været andre til stede når han siger han "lige er blevet slået" og det er altså aldrig sket... Er der normalt at lyve om sådan noget i den alder? Jeg er helt bekymret for om han siger nede i dagplejen at han bliver slået
Han er ellers en dreng i god trivsel og får så meget ros i dagplejen.. Det er noget helt nyt han er begyndt på..
min søn er lige blevet 3 og han havde en periode omkring jul hvor han sagde "mor slår mig" "mor må ikke slå mig". og jeg har aldrig noglesinde gjort noget som helst som kunne give ham den idé at jeg ville slå.
Jeg har selv arbejdet i en vuggestue og her var der faktisk 3-4 børn der omkring den alder begyndte at sige at nogle (altid voksne) slog. Der var et barn der altid sagde til personalet at mor og far slog, men til sine forældre sagde hun at personalet slog.
tror heldigvis bare det er en fase 
Anmeld
Citér