Godaften de damer
Ja, så har jeg endnu engang brug for input fra jer
:
Hvor meget betaler I jeres barnepiger i timen?
Vi har tænkt at give 75 kr. i timen til vores barnepige for pasning af to børn på 3 og 4 år. Hun er 18 år, da vi føler os mest trygge ved en, der lige er nogle år ældre end en 8.-9.-klasse pige/dreng. Men nu er jeg helt i tvivl, om hun bør få mere
Hilsen herfra...
Nu er jeg selv barnepige af og til, og kan så fortælle at jeg (som 22) årig har fået 70 kr. i timen for et barn på 2-3 år. Der er kommet en ny til, og jeg skal snart passe dem begge, men der er ikke aftalt løn herfor endnu.
Da jeg var 18 var jeg Ung pige i huset, og havde jeg ekstra timer der (altså udover det normale i vores kontrakt/aftale), var det til 100 kr i timen. Her var det så også lige meget om det kun var den lille på ca. 1 år jeg havde, eller om hendes to ældre brødre også var hjemme. Jeg var jo så også meget vant til alle børn, så det gjorde ikke den vilde forskel.
I forhold til over/under 18, så synes jeg altså ikke at man behøver give 120 kr. i timen, "bare" fordi barnepigen er over 18. Der betales jo (oftest) ikke SKAT, hvilket jeg godt synes man kan have med i betragtningen 
I forhold til dit spørgsmål, så synes jeg det afhænger lidt af pasningstidspunktet. Der er en del mere arbejde i at passe når de er vågne kontra når de sover. Hvis de sover det meste af tiden, er 75-90 kr. et passende niveau, hvis du spørger mig.
Anmeld
Citér