Christiania cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. marts 2017

Soonmom

Nogen der kan anbefale en Christiania cykel? 

Skal det være med motor eller uden? 

Der skal være plads til to børn på 1 og 0?

Ekstra spørgsmål, må man cykle med den lille i autostolen? Altså nede i cykelkassen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

Frk.S

Jeg har en Babboe E-classic, og den er jeg glad for. Den er med hjælpemotor og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Når jeg kører højgravid op ad bakke med to piger på 5,5 og 2,5, er der virkelig rart med et lille skub. (Det er det nu også når man ikke er højgravid). Du skal tænke på, at sådan en cykel er ret tung i sig selv og at dine børn kun bliver tungere at køre med. 

Mht autostol, så ved jeg at man til den jeg har, kan få et beslag til autostol. Man kan desuden også få cykelstole til at montere i kassen. Man kan få en til de helt små og så en fra 9 mdr. Personligt havde jeg det ikke ret godt med at køre med den mindste i kassen da hun var helt lille... tænkte på alle de bump det kan give. Der er godt nok diverse beskyttere på, så måske jeg bare er pyller, men jeg købte den stol fra 9 mdr. og begyndte at køre med hende da hun alligevel kunne have siddet i en cykelstol bagpå. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

MiniMe2005

Som medcyklist vil jeg anbefale dig at vælge en, der ikke er for bred. Af hensyn til de øvrige cyklister. Jeg cykler dagligt gennem byen, og det er ikke fedt, når man støder på en af de helt brede Christiania cykler, som man knap kan komme forbi. Det er især træls i København lige nu, fordi der er så meget vejarbejde, som fylder på cykelstierne. Jeg ved selvfølgelig godt, at du ikke nødvendigvis bor her, men bare en lille opfordring fra en medtrafikant :-)

Anmeld Citér

5. marts 2017

lineog4

Jeg elskede min christiniacykel (letvægt, uden motor og 7 gear). Der var plads til børn, legekammerater, indkøb og meget meget mere. 

Den fylder som en skriver, men har kun hørt gå sure kommentarer. Den er tung med jeg klarede den med læs op af bakke samme dag jeg fødte så værre er det ikke. 

Den gav en vidunderlig frihed. Og var nærmest så et lille hjem når vi var rundt i byen. Den var forresten også vores bryllupsvogn og er pisse sur på det kvaj der stjal den for selvom børnene er store nu så kunne jeg sagtens bruge den til at transportere en masse i

Anmeld Citér

5. marts 2017

CC79

Jeg har en Nihola og den er perfekt. Let at køre på og trække rundt med og fylder ik det vilde i trafikken. Den har et sæde børnene kan sidde på der nemt kan tages af og på og dermed er der plads til en autostol med baby og sele til at spænde fast. Jeg har haft min Nihola cykel i 12 år nu og indtil videre brugt den til 3 børn og den kører stadig upåklageligt og har virkelig brugt den meget og kørt utallige kilometer på den. Så en helt fantastisk cykel og den kan klare 100 kg så har også brugt den til indkøb i stor stil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.