Kan i se jeres feriepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2017

Sandratoft

Godmorgen  

Hvis i logger ind på borger.dk, kan i så se hvor mange feriepenge i har til gode i det nye ferieår? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2017

Karina84

Ja og det er også der hvor du skal søge for at få dem udbetalt 

Prøv at søg på feriepenge, ellers find det ude på forsiden, hvor man kan finde de andre ting man kan læse om eller søge om.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Sandratoft

Karina84 skriver:

Ja og det er også der hvor du skal søge for at få dem udbetalt 

Prøv at søg på feriepenge, ellers find det ude på forsiden, hvor man kan finde de andre ting man kan læse om eller søge om.

Men kan du se hvor mange penge du har tid gode i det nye ferieår? Når jeg logger ind kan jeg ikke se noget, men resten af min studiegruppe kunne se hvor meget de fik udbetalt. 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Sandratoft skriver:

Godmorgen  

Hvis i logger ind på borger.dk, kan i så se hvor mange feriepenge i har til gode i det nye ferieår? 

Du burde kunne se dem under ferie året 17/18

Anmeld Citér

3. marts 2017

Zelinasmor

Ja, min mand har lige kigget i går. Og ellers bør det stå på en af dine tidligere lønsedler hvor mange penge du har.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Sandratoft

Zelinasmor skriver:

Ja, min mand har lige kigget i går. Og ellers bør det stå på en af dine tidligere lønsedler hvor mange penge du har.

Jeg kan slet ikke hitte ud af hvordan jeg ser på lønsedlen fra mit studiejob, hvad jeg reelt får udbetalt. Er det 8756,62 jeg får? Og så betaler jeg skat af det beløb og får resten udbetalt?

Feriegodtgørelse (årsgrundlag): 8.756,62 kr
Særlig feriegodtgørelse (årsgrundlag): 8.385,63 kr
Feriegodtgørelse merarbejde (årsgrundlag): 7.082,55 kr
Feriegodtgørelse af merarbejde: 885,32 kr

Desuden står der 

Ferieregnskab 2015 (restferie timer): 15,00
Ferieregnskab 2015 (6. ferieuge timer): 3,00
Løntimer (periodens, årets): 77,66

De penge jeg får i år, er det ikke fra 2016? Forstår ikke at der kommer noget fra 2015 ind i det hele.

Håber i kan hjælpe mig 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Zelinasmor

Jo det er fra 2016, men du har lidt tilgode fra 2015 også. Mener der er trukket skat at feriepengene. Det er der i hvert fald af min mands.  Men ja det er det beløb du nævner

Anmeld Citér

3. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Sandratoft skriver:

Jeg kan slet ikke hitte ud af hvordan jeg ser på lønsedlen fra mit studiejob, hvad jeg reelt får udbetalt. Er det 8756,62 jeg får? Og så betaler jeg skat af det beløb og får resten udbetalt?

Feriegodtgørelse (årsgrundlag): 8.756,62 kr
Særlig feriegodtgørelse (årsgrundlag): 8.385,63 kr
Feriegodtgørelse merarbejde (årsgrundlag): 7.082,55 kr
Feriegodtgørelse af merarbejde: 885,32 kr

Desuden står der 

Ferieregnskab 2015 (restferie timer): 15,00
Ferieregnskab 2015 (6. ferieuge timer): 3,00
Løntimer (periodens, årets): 77,66

De penge jeg får i år, er det ikke fra 2016? Forstår ikke at der kommer noget fra 2015 ind i det hele.

Håber i kan hjælpe mig 

Med alle forbehold... Men mener det er 12.5% af din årsløn, når der er tale om feriepenge, da man fra et studiejob/fritidsjob jo ikke er ferie med løn.

Er man på et job hvor der er ferie med løn, så er det typisk mellem 1-2% af ens års løn, og der skal betakes skat.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.