Så sidder vi her igen... kl. er 5 om morgenen og min 2 mdr. gamle baby sover ikke endnu. Hun har kun powernappet siden kl. 16 i eftermiddags - max 45 min. af gangen.
Sådan er det hver nat, og har været det siden hun blev født. Min kæreste kan nogle gange lægge hende så tidligt som kl. 3, hvis han tager hende. Jeg kan ikke huske, at det er lykkedes mig tidligere end kl. 5. Ofte bliver den 6 eller 7.
Vi har en slyngevugge, den kan godt holde hende nogenlunde i ro, hvis man gynger hende konstant.
Hun kan også holde sig rolig i noget tid, hvis man ligger med hende på maven. Men max de der 45 min.
Hun er ikke ked af det eller virker generet af noget. Hun vågner bare hele tiden eller også er hun decideret frisk og vil lege.
Jeg fuldammer, men min kæreste giver hende en flaske med udmalket mælk, når han tager hende. (Vi deler som regel natten over, så vi begge får sovet en 3-4 timer). Selvom hun er helt stopmæt, kan vi stadig ikke få hende til at sove.
Når hun først falder i søvn der hen på morgenstunden, sover hun gerne en 4-5 timer. Det samme om dagen i sin barnevogn. Hendes rekord er faktisk otte timer i streg.
Jeg synes efterhånden vi har prøvet alt - vække hende om dagen, så lurene bliver kortere, strække hende med mad om natten, lade hende amme uafbrudt stort set hele natten, svøbe hende - der er bare ikke noget, der virker.
Vi er efterhånden ved at være kørt fuldstændig i sænk af søvnmangel. Jeg synes efterhånden det går rigtig meget ud over vores andet barn på tre år, der alt for ofte oplever trætte og sure forældre.
Nogen der har et godt råd? Jeg er villig til at prøve alt.
Eller måske bare nogen, der har oplevet noget lignende, og kan fortælle at det bliver bedre på et tidspunkt...