Ejerbolig som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2017

Enheldigkartoffel

Hej derude 

Jeg har altid lejet en bolig, men er der nu hvor jeg gerne vil købe noget. Men hvad gør man? Ringer man bare til banken eller hvad gjorde I da I skulle købe en ejerbolig? Hvor får jeg det billigste lån??

Er der noget udover budget og rådighedsbeløb, som jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2017

Lul85

Enheldigkartoffel skriver:

Hej derude 

Jeg har altid lejet en bolig, men er der nu hvor jeg gerne vil købe noget. Men hvad gør man? Ringer man bare til banken eller hvad gjorde I da I skulle købe en ejerbolig? Hvor får jeg det billigste lån??

Ring til banken.

I vil sammen lavet et budget og udfra dette vil banken vurdere hvor meget du kan købe fast ejendom for

Anmeld Citér

1. marts 2017

Ammi

Enheldigkartoffel skriver:

Hej derude 

Hej

Jeg ville også ringe til banken og tage en snak om hvad du kan købe for.

Husk at være opmærksom på at man selv skal have 5% af udbetalingen til ejendommen. Medmindre man f.eks. lige har fået en væsentlig indkomstforhøjelse.

Anmeld Citér

1. marts 2017

Anonym

Ammi skriver:

Hej

Jeg ville også ringe til banken og tage en snak om hvad du kan købe for.

Husk at være opmærksom på at man selv skal have 5% af udbetalingen til ejendommen. Medmindre man f.eks. lige har fået en væsentlig indkomstforhøjelse.

Hvad har det med indkomstforhøjelse at gøre?

De 5% er lovbestemt.

Anmeld Citér

1. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvad har det med indkomstforhøjelse at gøre?

De 5% er lovbestemt.

Ja de 5 % er lovbestemt. Men banken kan få lov at se bort fra det hvis man har en væsentlig indkomstforhøjelse - således at man kan betale de 5 % hurtigt tilbage (inden for 2-3 år)

Anmeld Citér

1. marts 2017

drabo

Profilbillede for drabo

som andre skriver book et møde med banken, så kan i sammen lave en plan omkring et evt. kommende huskøb.

Det kan være første skridt er en opsparing til de 5% udbetaling, hvis du ikke har det.

Du kan måske også blive overrasket over alle de udgifter man pludselig får som ejer, som man ikke opdagede som lejer, men det kan banken hjælpe med når i ligger budget.

Men ellers held og lykke med projektet - det er spændende at begive sig ud på boligmarkedet

Anmeld Citér

1. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja de 5 % er lovbestemt. Men banken kan få lov at se bort fra det hvis man har en væsentlig indkomstforhøjelse - således at man kan betale de 5 % hurtigt tilbage (inden for 2-3 år)

Det er med meget få undtagelser - og man skal ikke betale 5% tilbage, man skal nedbringe lånet til 95% af boligens værdi, hvilket gør en stor forskel på markedet nu om dage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.