Eksperthjælp: Gravid 18 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
0 svar
1 synes godt om
27. februar 2017

Gitte Sander

Hej
Jeg er en pige på 18 år der fandt ud jeg var gravid og 25 uger henne, og jeg har aldrig drømt om at være mor eller blive det, så det meget svært at forholde sig til det, men jeg er kommet der til hvor jeg ikke vil give det væk men heller ikke være mor, men jeg læner mig mest til at beholde det.
faren til barnet (vi var kærster i 2 år) han ser helst jeg bordadopter det og troede faktisk også det var det jeg ville, men han har nu for første gang siden jeg fandt ud af det set mig rigtig høj gravid (32 uge) og været med til scanning og set kønnet, hvilket jeg håbet ville gøre det hele lidt mere virkligt for ham, og han virker som om han ikke er helt sikker på hvad han vil endnu, og problemet er mine forælde begynder at presse mig fra sidelinjen at enten skal han komme ind i kampen eller skride helt, jeg er enig men jeg bange for at komme til at pressse ham så han bare sprænger helt fra, og det har ikke noget at gøre med jeg håber vi skal være kærester med dette barn, med at vi ville være to om at være unge forældre, og jeg tror han vil fortryde det, men jeg føler bare heller ikke jeg kan blive ved med at gå rundt og vente til han er kommet sig over choket, da jeg måtte komme mig hurtigt over det og bliver nød til at gøre klar til om der kommer en baby eller aj.
så jeg ville engligt hører, hvordan jeg skal jeg få spurgt hvad han vil uden han ikke tænker sig om og spring.

Gittes svar

Kære Cille,

Tak for dit brev. Din situation er desværre så vanskelig, at jeg ikke kan svare på dine spørgsmål i en brevkasse. Der er både det med at du er i tvivl om du selv ønsker barnet og om din kæreste ønsker barnet og dine forældres rolle. Det er simpelthen bare ikke enkelt. Men jeg tænker at du er på den rette kurs når du gerne vil tale med ham om tingene og helst ikke vil presse ham.

Jeg tænker at du er nød til at have noget hjælp og snakke med nogle om disse ting, som kan hjælpe dig mere end hvad jeg kan via en brevkasse. Eller at I måske skulle have noget hjælp sammen, jer to.

Så jeg vil anbefale dig/jer at kontakte enten din egen læge, jordemoderen, familieafdelingen i kommunen eller Mødrehjælpen, fordi du har simpelthen brug for noget hjælp og støtte. Du kan eventuelt vise dem dette brev.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.