Tilberedning af modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. februar 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Hej

Jeg er begyndt at give tilskud i løbet af dagen i form af flaske til min datter på 2 uger. 

Hun tager desværre ikke nok på ved brystet, så efter råd fra sundhedsplejersken giver jeg nu også lidt flaske. Jeg har købt i pulverform, og vil gerne gøre flaskerne klar på forhånd. 

Må jeg koge vandet, hælde på flaske, tilsætte pulveret når vandet har nået den rette temperatur, sætte på køl og så varme i mikroovnen når jeg skal bruge flasken ?

Eller må jeg først blande pulveret i når flasken har været i mikroovnen ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
MillyMy skriver:

Hej

Jeg er begyndt at give tilskud i løbet af dagen i form af flaske til min datter på 2 uger. 

Hun tager desværre ikke nok på ved brystet, så efter råd fra sundhedsplejersken giver jeg nu også lidt flaske. Jeg har købt i pulverform, og vil gerne gøre flaskerne klar på forhånd. 

Må jeg koge vandet, hælde på flaske, tilsætte pulveret når vandet har nået den rette temperatur, sætte på køl og så varme i mikroovnen når jeg skal bruge flasken ?

Eller må jeg først blande pulveret i når flasken har været i mikroovnen ?

Hej 

Du kan sagtens koge vandet, hælde det i sutteflasker og sætte dem på køl, så du har til en dag. De må helst ikke stå meget længere på grund af bakterier. 

Du må ikke tilsætte pulver før de har været i mikrobølgeovnen. Det skyldes ogsp bakterier

Anmeld Citér

26. februar 2017

Guldlok88

Nej, du kan sagtens koge vandet og sætte det på køl. Men pulveret skal ikke i vandet også på køl.. Det skal først i når baby skal have det..  

Anmeld Citér

26. februar 2017

Christabelle

26. februar 2017

heaven

Kog vand, på flaske, varm op og tilsæt pulver - maden er klar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.