bunden er ramt.. gentagne gange skændes min kæreste og jeg og jeg er total sort/hvid i min tankegang! Der er intet midt i mellem og ofte reagere jeg uhensigtsmæssig i flere henseende.
Vi har haft snak om (og jeg selv er bevidst om at jeg har et problem) at jeg måske skulle overveje at prøve lykkepiller?
Jeg bryder mig ikke om at være sårn en strigle, sur mor, sortseer, negativ osv..
Lykkepiller eller antidepressivergives ved depression og er en måde at mindske symptomerne så man kan arbejde med depressionen.
Jeg tænker umiddelbart at intet i dit indlæg skriger depression. Lykkepiller er jo et forfærdelig dårligt navn, for du bliver ikke lykkelig af ar spise dem, står du med en kæmpe sorg, er trær af parforholdet, får sovet for lidt, er uforklarlig barnløs eller hvad ved jeg, så er det ikke sådan at du spiser lykkepiller og så er du lykkelig. De dæmper "signaler" vedr. Depression og eventuelt angst men Nissen flytter med.
Hvis du oplever din reaktioner handler om stress eller depression eller måske noget helt tredje så skal du starte med at gå til lægen og bede ikke om piller men om en henvisning til psykolog. Så kan det være det senere vurderes det er bedst med en medicinering ved siden af.
Men du kan også starte selv. Hvad gør du handler og reagerer uhensigtsmæssigt, er der tidspunkter hvor det er værre end andre? Får du sovet nok? Går du rundt med drømme og ideer som ikke bliver indfriet? Hvad er godt ved livet? Hvornår har I det godt sammen hele familien, hvad før der godt? Lever du op til dine egne forventninger i de situationer og er der muligt at gøre oftere.
Din mand skal også på banen, han er en del af der her arbejde. Kan han ændre noget så der hjælper dig? Også selvom du får piller fordi det viser sig du har en depression skal han på banen - det er ikke nemt at arbejde at være partner til en med depression også selvom den medicineres.
held og lykke i arbejdet med at finde ændringerne for de skal komme pg så afsted til læge med målet at få en henvisning til psykolog og ikke at få piller.
og en sidste bibemærkning er at du kan Google lykkepiller og få liste over bivirkninger. Ikke for at skræmme, men for at sige de skal kun tages hvis det er nødvendig og det er "bedst" at forsøge at lave ændringer uden piller og man er "heldig" hvis man kan undgå medicinering