Hjælp til valg af barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.875 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2017

lbjrgensen

Vi venter vores første barn til sommer, og er nu begyndt at kigge på barnevogn. Hold nu op en jungle! Det er jo slet ikke til at vælge, og min frygt er at vælge en vi ikke bliver glad for. Jeg går mere op i kvalitet og glæde ved barnevognen, end pris - men det vil være træls at bruge 10.000+ på en vogn man ikke er glad for. Vi bor i Århus på 3. sal, og bruger både byen, skoven og alt derimellem. Jeg tænker at jeg gerne vil have en ekstra barnevogn/soveplads af en art til altanen, som baby kan bruge når vi er hjemme (for lets face it, jeg kommer ikke til at slæbe en barnevogn op og ned fra 3. sal). Jeg har forelsket mig i Stokke, jeg kan godt lige udseendet og den virker rar at køre med (og nem til byen). Jeg er dog bekymret i forhold til liggemål, for hvad når baby er for stor til barnevognsdelen? Min kæreste er vild med Stork (og Odder/Emmaljunga), da den har et langt liggemål (og det får vi jo tudet ørerne fulde af) - og den er også fin, men den virker bare så voldsom til mig. 

Vi har jo absolut ingen erfaring, så vi famler helt og aldes i en verden vi overhovedet ikke kender. Derfor: hvad er jeres erfaring?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

MM00

lbjrgensen skriver:

Vi venter vores første barn til sommer, og er nu begyndt at kigge på barnevogn. Hold nu op en jungle! Det er jo slet ikke til at vælge, og min frygt er at vælge en vi ikke bliver glad for. Jeg går mere op i kvalitet og glæde ved barnevognen, end pris - men det vil være træls at bruge 10.000+ på en vogn man ikke er glad for. Vi bor i Århus på 3. sal, og bruger både byen, skoven og alt derimellem. Jeg tænker at jeg gerne vil have en ekstra barnevogn/soveplads af en art til altanen, som baby kan bruge når vi er hjemme (for lets face it, jeg kommer ikke til at slæbe en barnevogn op og ned fra 3. sal). Jeg har forelsket mig i Stokke, jeg kan godt lige udseendet og den virker rar at køre med (og nem til byen). Jeg er dog bekymret i forhold til liggemål, for hvad når baby er for stor til barnevognsdelen? Min kæreste er vild med Stork (og Odder/Emmaljunga), da den har et langt liggemål (og det får vi jo tudet ørerne fulde af) - og den er også fin, men den virker bare så voldsom til mig. 

Vi har jo absolut ingen erfaring, så vi famler helt og aldes i en verden vi overhovedet ikke kender. Derfor: hvad er jeres erfaring?? 

Jeg tænker i skal finde en brugt barnevogn med langt liggemål som fx Odder, Emmaljunga, stork eller en helt andet til at stå i lejligheden og på altanen.

Når i så skal på tur så købe en kombivogn eller klapvogn. Sørg for at købe en hvor ryggen kan ligges helt ned i klapvognen for hvis der følger/i køber en barnevognskasse/lift til så vil baby nok kun kunne bruge den i et halvt år også skal den kunne sove ordentlig i klapvogns delen. Så i må ud og kigge på en masse kombi og klap vogne og se hvad der passer til jer 

Anmeld Citér

24. februar 2017

MiniMe2005

Enig med ovenstående. Køb en stor barnevogn til altanen (evt brugt) og en kombivogn til ture. Vi havde en Emmaljuna Duo Edge med punkterfrie drejehjul. Superlækker vogn, og klapvognsdelen kan ligges helt ned. Den er nem at komme rundt med i byen (vi bor i København), og vi har også haft den med i Dyrehaven. Det gik også fint :-)

Vores (lange) søn voksede ud af barnevognsdelen, da han var fem måneder, men de fleste kan bruge den, indtil deres børn er ca syv måneder. Men som sagt kan klapvognen ligges helt ned, så det er intet problem. Han sover i øvrigt også lur i den herhjemme (han står i gården, vi ville heller aldrig slæbe den med op på 2., hvor vi bor). 

Så jeg er klart fan af lille vogn, når man bor i byen! 

Anmeld Citér

24. februar 2017

lineog4

Jeg bor i centrum (dog bare Roskilde) bor i en høj 1. Sal som egentlig ses som en 2. Sal. Har ingen altan så havde ikke en barnevogn stående oppe, der sov de bare i deres senge.

Jeg er så lige modsat de andre, jeg elskede min store barnevogn. Elskede de lange gåture, turen i zoo, turene til KBH, turene i skoven, på havnen osv. Og ville ikke have byttet med en klapvogn. De sidste to af mine ville meget hellere sidde i barnevognen end i klapvognen helt op til de var over 2 - de kunne eget bedre se hele verden der oppe fra en nede fra klapvognen. Og endnu et plus især da de blev større og sad op der kunne jeg have en masse i barnevognen, både under og i kassen, i klapvognen var der ingen plads.

Nu skal det så også siges jeg ikke havde og har bil i hverdagene. Så barnevognen blev brugt hver evig eneste dag, og da jeg fik en lille flok var den endnu vigtige og de store kunne også komme op i den når de små ben blev trætte). Jeg købte tilgengæld "bare" en Trille og elskede den. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Anonym

Jeg ville vælge en babyjogger. De fylder intet slået sammen, er robuste og har et godt langt liggemål i klapvognen. Det er en combivogn, så de først  ca måneder ligger bare i en barnevognsdel. 

Vi bor på en 4 sal, ingen altan og har en lille bil. Jeg KNUSELSKER den klapvogn! Så hvis også havde en altan barnevogn, så ville jeg slet ikke være bange for at vælge en combi. 

Vores datter sover fint i klapvognen (Gerne op til flere timer). Og dens hjul er gode, for de kan både bruges i skoven og i byen.

Vi har mellemmodellen som hedder Babyjogger City GT - også har købt en ekstra fodstøtte (300,-) Så hun ligger dejligt.

Den vejer omkring 9 kg. Så man kan nemt få den med i alle biler og busser, hvis den skal slåes sammen. I kbh er det i hvertfald et must! Ellers kommer men ikke altid med bussen her

Ps vi har haft en emmaljunga, og den er super lækker - men kun hvis man har overskud og tid til at pakke den ordenligt sammen.

Med babyjoggeren er det ET tag - men EN hånd (Og jo den lever op til alle sikkerhedskravene) ogås er den mega let at køre med, hvor de større banevogne er meget "tunge" i det. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

MM00

Jeg sad lige og kiggede på emmaljungas hjemmeside og faldt over en ny barnevogn de har lavet med et liggemål på 98 cm, men med et kompakt stel.

http://www.emmaljunga.dk/barnevogne/nxt90-b-big-star/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.