Ulykkelig baby under amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
7 svar
4 synes godt om
20. februar 2017

Hippo93

Er jeg den eneste som har et barn der græder når han/hun bliver lagt til brystet?
Jeg mangler gode råd til hvordan jeg løser dette..
Det er skide hårdt at se han er så ked af det at han fægter med arme og ben og er dybt ulykkelig. Tager en tår og skubber sig væk og sådan forsætter det til han falder i søvn :-(  
Vil helst gerne forsætte med at amme ham men hvis det ikke bliver bedre kan hverken jeg eller ham holde til det :-(

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2017

Berta

Hippo93 skriver:

Er jeg den eneste som har et barn der græder når han/hun bliver lagt til brystet?
Jeg mangler gode råd til hvordan jeg løser dette..
Det er skide hårdt at se han er så ked af det at han fægter med arme og ben og er dybt ulykkelig. Tager en tår og skubber sig væk og sådan forsætter det til han falder i søvn :-(  
Vil helst gerne forsætte med at amme ham men hvis det ikke bliver bedre kan hverken jeg eller ham holde til det :-(

Hej

Det lyder også rigtig hårdt når amningen ikke er en hyggelig stund. 

Hvor gammel er baby?

Kan det være ammestrejke? 

Læs evt her:  http://ammenet.dk/wiki/ammestrejke

Har baby fået andet end bryst? Altså flaske? Så kan  det også være sutteforvirring og baby foretrækker flaske fordi det er nemmere. I så fald vil jeg anbefale at du taler med en ammevejleder hvis du vil redde din amning. Forældre og fødsel har rådgivere man kan ringe til. Ellers er der også ammenets forum på deres hjemmeside. (Ammenets fb rådgivning er kun åben en gang om ugen i tiden)

Hvis du får identificeret hvad der er galt så kan du også igen få hyggelige ammestunder. 

Berta 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Hippo93

Berta skriver:

Hej

Det lyder også rigtig hårdt når amningen ikke er en hyggelig stund. 

Hvor gammel er baby?

Kan det være ammestrejke? 

Læs evt her:  http://ammenet.dk/wiki/ammestrejke

Har baby fået andet end bryst? Altså flaske? Så kan  det også være sutteforvirring og baby foretrækker flaske fordi det er nemmere. I så fald vil jeg anbefale at du taler med en ammevejleder hvis du vil redde din amning. Forældre og fødsel har rådgivere man kan ringe til. Ellers er der også ammenets forum på deres hjemmeside. (Ammenets fb rådgivning er kun åben en gang om ugen i tiden)

Hvis du får identificeret hvad der er galt så kan du også igen få hyggelige ammestunder. 

Berta 

Han er 19 dage gammel.  Hm det ved jeg ikke om det er må lige læse op på det :-) nej han har ikke fået andet end bryst og så sin sut har også forsøgt at give ham sutten i nødstilfælde for han tager mere i mod bryst men det hjælper heller ike han er stadig sur og ulykkelig. Jeg må prøve at skrive det der inde også og tak for din hjælp! :-) 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Kløver

Kan det være utålmodighed, hardu prøvet at stimulere brystet til der kommer mælk frem så der direkte er klar fra første sut.

Kan han være for sulten/ikke sulten nok når han lægges til. Måske han kan mærke din frustration? Nogle gange skabes en ond cirkel som er svær at komme id af hvis amningen bliver et frustrations moment. Det lyder rigtig trels det skal være sådan og ville bede sp om et besøg til ammehjælp, så kan hun se situationen og give gode råd 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Hippo93

Årgangs Mor skriver:

Kan det være utålmodighed, hardu prøvet at stimulere brystet til der kommer mælk frem så der direkte er klar fra første sut.

Kan han være for sulten/ikke sulten nok når han lægges til. Måske han kan mærke din frustration? Nogle gange skabes en ond cirkel som er svær at komme id af hvis amningen bliver et frustrations moment. Det lyder rigtig trels det skal være sådan og ville bede sp om et besøg til ammehjælp, så kan hun se situationen og give gode råd 

Jeg har både forsøgt at vente lidt med at ligge ham til men også at gøre det inden han melder sig men nej.. det er hele tiden mælk på når han bliver lagt til. 

Jeg forhører mig ved sundhedsplejersken på torsdag når hun kigger forbi :-)

Anmeld Citér

20. februar 2017

Kløver

Hippo93 skriver:

Jeg har både forsøgt at vente lidt med at ligge ham til men også at gøre det inden han melder sig men nej.. det er hele tiden mælk på når han bliver lagt til. 

Jeg forhører mig ved sundhedsplejersken på torsdag når hun kigger forbi :-)

Håber i finder ud af det  

Anmeld Citér

20. februar 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Kan han evt have noget hold i nakken eller ryggen fra fødslen så kan det godt gøre ondt at skulle sutte sig fast ? 

Ville evt få ham tjekket hos en kiropraktorer 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Kan han have en form for refluks? Evt silent refluks?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.