15 måneder udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej !

Jeg vælger at være anonym da jeg har en del familie på denne side, og i denne situation ikke ønsker at blive genkendt.

Vores yngste er lige fyldt 15 mdr. Hun har altid været godt med i udvikling og vi har ikke været bekymret. Hun siger enkelte ord nu som traktor, hej, nej, ja, hov, den der, mormor, så.. Hvilket jeg tror er rimelig ok.

Jeg er dog faktisk blevet lidt bekymret for hendes sprogforståelse. Hun har en storesøster på 3 og jeg mindes at hun i den alder forstod enkle opfordringer som sæt dig på numsen, hvor er bolden osv. Vores yngste har jeg slet ikke indtryk af forstår hvad vi siger. Hvis vi spørger, "hvor er bolden fx" så kigger hun bare underligt på os, eller hvis jeg siger "kom vi skal ud og have sko på" virker det heller ikke til hun forstår det. Jeg føler faktisk ikke vi sådan rigtig kan være i dialog hvis i forstår hvad jeg mener, for hun reagerer ikke umiddelbart på de ting jeg siger eller spørger om.

Er det mon normalt i den alder? Jeg føler slet ikke vi er på bølgelængde, ved det lyder underligt, men det er sådan en følelse af ikke rigtigt at kunne snakke med hende.. Det er lidt svært at forklare...

Hun forstår heller ikke fx hvis jeg siger "kan du sige traktor" som hun jo sagtens kan sige, så forstår hun ikke at jeg vil have hende til at gentage???

Please hjælp...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.