Puls i mave (ikke gravid)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.633 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej,

jeg håber der er nogen der kan hjæpe mig:

jeg har sådan en voldsom puls fra brystkasse og helt ned i underlivet. Jeg kan slet ikke slappe af, det føles som om at jeg er helt forpustet!

Jeg har fordøjelses problemer og det kan godt være at det hænger sammen.. Men det er ikke ret længe siden at det med pulsen er startet.

Vil bare lige høre om der er nogen der har en godt råd til at få det til at falde til ro? Kan slet ikke falde i søvn pga det. (Er som sagt ikke gravid, har lige haft min mens)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2017

Nel

Når du siger puls, er det så også med hjertebanken eller er det følelsen af en nerve der "banker" ? Lige for at spore mig ind på hvad det kan være, ud fra fra egne erfaringer :-)

Er det med hjertebanken, kan det f.eks. skyldes mangel på jern. Det kan også give følelsen af at være forpustet. Men det er rigtig svært at sige hvad det kan være. Kan du beskrive det mere, hvor ofte har du det og i hvor lange intervaller?

Anmeld Citér

20. februar 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Når du siger puls, er det så også med hjertebanken eller er det følelsen af en nerve der "banker" ? Lige for at spore mig ind på hvad det kan være, ud fra fra egne erfaringer :-)

Er det med hjertebanken, kan det f.eks. skyldes mangel på jern. Det kan også give følelsen af at være forpustet. Men det er rigtig svært at sige hvad det kan være. Kan du beskrive det mere, hvor ofte har du det og i hvor lange intervaller?

Altså, det er i takt med hjertet. Er det det du mener?  

det med at være forpustet, er ligsom følelsen man har efter at have løbet, men det stopper bare ikke af at trække vejret dybt og det er ikke fordi jeg har lavet noget. Jeg har fået at vide at den er ok med jern, men ku måske godt trænge til lidt mere?

Er ikke lige klar over hvor ofte.. Vil i hvertfald sig en gang om dagen.. Mest om aftenen når jeg slapper af på sofaen og der kan godt gå måske en time, vil jeg tro? Det banker bare så mega hårdt, det er ikke som at mærke sit hjerte banke, det er meget tydeligere.. Er dog sikker på det er pulsen

giver det mere mening?

Anmeld Citér

20. februar 2017

Carina:-)

Har du spurgt din læge?

Anmeld Citér

20. februar 2017

Bissen

Stress-reaktion? 

Har du meget at se til? 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Har du spurgt din læge?

Nej, det har jeg ikke. Tænker ikke det er noget alarmerende og hader at gå til læge med sodan nogle ting, da jeg føler at jeg er der hele tiden.. Lidt dumt, men sandt 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Anonym trådstarter

Bissen skriver:

Stress-reaktion? 

Har du meget at se til? 

Det ku godt være, da jeg har meget nemt ved at stresse. Nærmest kronisk stress. Jeg har pause fra uddannelse, pga mine tarm-problemer, så har egentligt ikke så meget at se til, men derfor kan man da godt have stress. Synes bare det er svært at få gjort noget ved det

Anmeld Citér

20. februar 2017

Nel

Anonym skriver:

Altså, det er i takt med hjertet. Er det det du mener?  

det med at være forpustet, er ligsom følelsen man har efter at have løbet, men det stopper bare ikke af at trække vejret dybt og det er ikke fordi jeg har lavet noget. Jeg har fået at vide at den er ok med jern, men ku måske godt trænge til lidt mere?

Er ikke lige klar over hvor ofte.. Vil i hvertfald sig en gang om dagen.. Mest om aftenen når jeg slapper af på sofaen og der kan godt gå måske en time, vil jeg tro? Det banker bare så mega hårdt, det er ikke som at mærke sit hjerte banke, det er meget tydeligere.. Er dog sikker på det er pulsen

giver det mere mening?

Jeg mente bare decideret hjertebanken. Men jeg tror godt jeg ved hvad du nogenlunde mener, selvom det selvfølgelig er svært at være helt sikker.

Jeg kan se nogen har forslået stress, det ville også være mit bud. Føler du angst? 

Stress kan rigtig ofte give de der "nerver" som pulser, f.eks. i armen, benet eller lignende. I det hele taget kan det manifestere sig ret fysisk, og det samme med angst, derfor jeg også spørger ind til det. Hvis jeg drikker lidt for meget kaffe eller cola, så får jeg en smule tendens til angst, hvilket f.eks. kan vise sig ved at jeg føler at jeg ikke kan få vejret, selvom at jeg tager dybe indåndinger :-)

Anmeld Citér

20. februar 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Jeg mente bare decideret hjertebanken. Men jeg tror godt jeg ved hvad du nogenlunde mener, selvom det selvfølgelig er svært at være helt sikker.

Jeg kan se nogen har forslået stress, det ville også være mit bud. Føler du angst? 

Stress kan rigtig ofte give de der "nerver" som pulser, f.eks. i armen, benet eller lignende. I det hele taget kan det manifestere sig ret fysisk, og det samme med angst, derfor jeg også spørger ind til det. Hvis jeg drikker lidt for meget kaffe eller cola, så får jeg en smule tendens til angst, hvilket f.eks. kan vise sig ved at jeg føler at jeg ikke kan få vejret, selvom at jeg tager dybe indåndinger :-)

Jeg tager medisin for angst, som viste sig fysisk som hjertebanken. Dette er ikke den samme følelse, men måske det kan være pga det samme? Måske højere dosis? 

I hvertfald tusind tak for jeres tanker  

i har vel ikke et råd til at få det til at forsvinde (bare lidt) lige i situationen? Fx meditation, som jeg bruger en gang imellem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.